Ονομάζεται υβριδική και είναι το αποτέλεσμα της έκθεσης δυο εικόνων, η μια πάνω στην άλλη. Αυτό που βλέπετε, εξαρτάται από την απόσταση στην οποία θα παρατηρήσετε την εικόνα ή και στην ικανότητά σας να βλέπετε μακρυά ή κοντά. Πρόκειται για εικόνες που δημιουργήθηκαν από επιστήμονες του Πανεπιστημίου ΜΙΤ.
Η συγκεκριμένη φτιάχτηκε από τον Dr. Aude Oliva το 2007 και κυκλοφόρησε στο περιοδικό New Scientist. Από τότε έχει κάνει το γύρο του κόσμου μαζί με αρκετές παρόμοιες φωτογραφίες που …ιντριγκάρουν την όραση και το μυαλό μας!
Τί βλέπετε εδώ; Χαρούμενες ή λυπημένες δεσποινίδες;
Απαντήστε με σιγουριά μόνο αφού δείτε την εικόνα από λίγο πιο μακρινή απόσταση…
Εδώ τί είδους γάτα πιστεύετε πως βλέπετε;
Τα δυο πρώτα στα αριστερά είναι αρκετά προφανή, αλλά το είδωλο που βλέπετε κάπως αλλάζει στα δεξιά… Οι παραπάνω εικόνες δείχνουν πόσο σημαντική είναι η κατεύθυνση των εικόνων όταν κατασκευάζεται μια υβριδική εικόνα. Από μακρυά φαντάζει μια τσίτα κι από κοντά βλέπετε ξεκάθαρα μία τίγρη. Όμως, στην τελευταία φωτογραφία το ένα είδωλο εξαφανίζεται κάτω από το άλλο. Σημασία έχουν εδώ οι σκιές και μάλιστα οι κατευθύνσεις με τις οποίες είναι τοποθετημένες πάνω στις εικόνες.
Ένα ποδήλατο στη σκιά…μα τί σκιά είναι αυτή;
Αν παρατηρήσετε την εικόνα από κάποια απόσταση το περίγραμμα της σκιάς παύει να δείχνει ένα ποδήλατο και αρχίζει πλέον να φαίνεται μια μηχανή! “Από κοντινή απόσταση το περίγραμμα της σκιάς φαίνεται να ανήκει στο ποδήλατο. Μόλις ο θεατής απομακρυνθεί, το σύνολο των σκιών δείχνει μια μηχανή!” εξηγούν οι επιστήμονες…
Εδώ, δεν φαίνεται να υπάρχει δυσκολία, σωστά;
Κι όμως, αν απομακρυνθείτε λίγο από την οθόνη, θα δείτε ένα αυτοκίνητο στο ηλιοβασίλεμα και το δελφίνι με τη μπάλα σχεδόν θα εξαφανιστεί!
Αυτό παρακάτω, είναι αρκετά έξυπνο, πάντως!
Μπορεί να νομίζετε ότι αυτό που βλέπετε είναι μια τσίτα. Αν πάτε λίγο πιο μακρυά όμως και κοιτάξετε ξανά θα δείτε πως η τσίτα είναι στην ουσία, η σκιά ενός ελέφαντα!
Όπως καταλαβαίνεται, οι εταιρίες διαφημίσεων και όλα τα εμπορικά λογότυπα θα μπορούσαν άνετα να εκμεταλλευτούν αυτές τις ιδιότητες της ανθρώπινης όρασης και αντίληψης ώστε να περάσουν τα μηνύματα που θέλουν…χωρίς να γίνουν άμεσα αντιληπτά και περνώντας τα στο υποσυνείδητό σας!