Σε δρόμους που φορτίζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει εστιάζει o όμιλος Holcim, μια ελβετική πολυεθνική εταιρεία που δημιουργεί βιώσιμα δομικά υλικά.
Η εταιρεία συνεργάστηκε με τη γερμανική startup Magment για να δημιουργήσει ένα μοναδικό σκυρόδεμα για οδοστρώματα με υψηλή μαγνητική διαπερατότητα που επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να επαναφορτίζονται ασύρματα ενώ βρίσκονται σε κίνηση.
*Mη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Γνωστή ως επαγωγική φόρτιση, αυτή η πρωτοποριακή λύση με βάση το σκυρόδεμα μειώνει την ανάγκη λειτουργίας σταθμών φόρτισης, εξοικονομώντας χρόνο. Η συνεργασία με άλλους εταίρους αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του τρόπου λειτουργίας της Holcim και είναι το κλειδί για τη δημιουργία πρωτοποριακών τεχνολογιών.
Ως μέρος του ανοιχτού οικοσυστήματος καινοτομίας της, η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερες από 120 καινοτόμες startups παγκοσμίως, πρωτοπορώντας σε νέες τεχνολογίες που επιταχύνουν τη μετάβαση του κόσμου μας στο “καθαρό μηδέν”. Άλλες εφαρμογές που αναπτύσσει η εταιρεία περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση βιομηχανικών δαπέδων για την επαναφόρτιση ρομπότ και περονοφόρων ανυψωτικών οχημάτων καθώς αυτά λειτουργούν.
credits: Holcim
Ουδέτερο σε άνθρακα καύσιμο για αεροσκάφη από… ήλιο και αέρα
Ανανεώσιμη, ουδέτερη σε άνθρακα κηροζίνη αναπτύσσεται από ερευνητές στο ETH Zürich, ένα δημόσιο ερευνητικό πανεπιστήμιο στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Κατά τη διαδικασία συλλαμβάνεται CO2 και νερό από τον αέρα και στη συνέχεια αυτές οι ουσίες διασπώνται με τη χρήση συγκεντρωμένης ηλιακής ενέργειας.
Αυτό παράγει ένα μείγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του άνθρακα που ονομάζεται syngas, το οποίο μπορεί στη συνέχεια να μετατραπεί σε κηροζίνη, μεθανόλη ή άλλους υδρογονάνθρακες. Αυτά τα καύσιμα είναι έτοιμα για χρήση στην υπάρχουσα παγκόσμια υποδομή μεταφορών.
Όταν καίγεται, αυτό το καύσιμο εκπέμπει μόνο το CO2 που εξάγεται από τον αέρα για την παραγωγή τους αρχικά. Οι ερευνητές στο ETH Zürich έχτισαν ένα μίνι «ηλιακό διυλιστήριο» στην οροφή του πανεπιστημίου τους και λένε ότι η τεχνολογία τους είναι πλέον έτοιμη για βιομηχανική εφαρμογή.
Ένα τέτοιο ηλιακό εργοστάσιο μέσα σε μια έκταση ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου θα μπορούσε να παράγει 20.000 λίτρα κηροζίνης την ημέρα. Θεωρητικά, ένα εργοστάσιο στο μέγεθος της Ελβετίας ή το 1/3 της ερήμου Mojave της Καλιφόρνιας θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες κηροζίνης ολόκληρης της αεροπορικής βιομηχανίας.
Αυτή η παραγωγική διαδικασία θα ήταν ιδανική για περιοχές της ερήμου όπου η ηλιακή ενέργεια είναι άφθονη.
Οι ωκεανοί ως Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας
Η βραζιλιάνικη εταιρεία TidalWatt δημιούργησε μια νέα γενιά υποβρύχιων τουρμπίνων που είναι 60 φορές πιο ισχυρές από μια ανεμογεννήτρια και που παράγουν δωρεάν ενέργεια από τα ρεύματα των ωκεανών.
Αυτοί οι γιγάντιοι, βυθισμένοι και οικολογικά ασφαλείς σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής είναι τοποθετημένοι σε περιοχές που ήταν νωρίτερα παραμελημένες και εκμεταλλεύονται τα ισχυρά ωκεάνια ρεύματα αντί για τις παλιρροϊκές ροές που συνήθως μετακινούν το νερό εμπρός και πίσω με λιγότερο δυνατό τρόπο. Η φυσική παραγωγή ενέργειας δεν σταματά ολόκληρο το 24ωρο.
Εκτός από το ότι είναι εντελώς ακίνδυνες για τη θαλάσσια ζωή, οι τεράστιες υποβρύχιες κατασκευές καθιστούν ανέφικτο το ψάρεμα με τράτα δημιουργώντας οικολογικά καταφύγια και ευνοώντας την εμφάνιση τεχνητών υφάλων.
«Οι ωκεανοί του κόσμου είναι μια τεράστια πηγή ανανεώσιμης ενέργειας που είναι πάντα πιο προβλέψιμη από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια», δηλώνει ο ιδρυτής της TidalWatt, Mauricio Otaviano de Queiroz στο “Real Leaders”.
«Θεωρώ τον ωκεανό ως ένα τεράστιο χρυσωρυχείο, ο πλούτος του οποίου είναι πολύ πιο σημαντικός για το καλό της ανθρωπότητας από το πολύτιμο μέταλλο. Είναι καιρός να σταματήσουμε να περιφρονούμε αυτόν τον ωκεάνιο πλούτο επειδή η τεχνολογία για να τον εκμεταλλευτούμε καθαρά, υπεύθυνα και αποτελεσματικά δεν υπάρχει πουθενά».
Tο τηλεσκόπιο James Webb «διάβασε» με πρωτοφανή λεπτομέρεια την ατμόσφαιρα ενός εξωπλανήτη
Nasa: Απίστευτη θέα του πλανήτη μας στα πρώτα πλάνα της αποστολής «Artemis I» στο φεγγάρι!