Οι δραστηριότητες αυτές έχουν σκοπό να σου δώσουν όμορφες στιγμές με τα παιδιά, να δημιουργήσεις νοητικές αναπαραστάσεις αλλά και να εμπλουτίσεις το λεξιλόγιο τους.
Επίσης μπορείς να συμπληρώσεις την δουλειά κάποιου θεραπευτή με έναν πιο παιγνιώδη τρόπο!
1.Ακροστιχίδες
Σίγουρα κάποια στιγμή στη ζωή σου θα έχεις παίξει με ακροστιχίδες! Μπορείς να ξεκινήσεις απλά με το όνομα του παιδιού και στη συνέχεια να ψάξετε μαζί να βρείτε λέξεις που να ξεκινούν από το γράμμα του ονόματος του. Για παράδειγμα από το Δημήτρης μπορούμε να βρούμε γράμματα από το γράμμα Δέλτα όπως κάναμε και εμείς εδώ.
Αν θέλεις κάτι πιο προχωρημένο πάρε το όνομα Δημήτρης και προσπάθησε να βγάλεις λέξεις από το κάθε γράμμα του ονόματος. Για παράδειγμα Δεινόσαυρος, Ήλιος, Μήνας κλπ. Έτσι μπορείς να βοηθήσεις ένα παιδί να νιώσει σίγουρο για το όνομα του και το βασικό λεξιλόγιο που κατέχει!
2.Παντομίμα
Η έκφραση δίνει ώθηση στη φαντασία και αυτή με την σειρά της στο λόγο και την επικοινωνία! Η παντομίμα αποτελεί την αρχή του θεατρικού παιχνιδιού και μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες στις νοητικές αναπαραστάσεις αλλά και στην πλήρη κατανόηση όλων όσων κάνει!
Μπορείς να ξεκινήσεις με μιμήσεις ζώων ή αντικειμένων και στη συνέχεια να περάσεις σε παντομίμα με βάση το γράμμα ή την λέξη. Έτσι η επανάληψη των κινήσεων αλλά και της λέξης θα μπορέσει να αποτυπωθεί καλύτερα στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα η διασκέδαση να γίνει μάθηση. Εμείς, προτείνουμε ανεπιφύλακτα την παντομίμα μας που με πρακτικές λύσεις μπορεί να σε βοηθήσει.
3.Θεατρικό παιχνίδι
Με το θεατρικό παιχνίδι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα! Έχουμε πολλές ιδέες εδώ και εδώ. Για αρχή μπορείς να συνεχίσεις μετά την παντομίμα και να συνδυάσεις στιγμές της καθημερινότητας με το λεξιλόγιο.
Για παράδειγμα, μπορείς να πας μια βόλτα στο φούρνο, να πάρεις ψωμί, να δώσεις χρήματα και να πάρεις τα ρέστα και στη συνέχεια να γυρίσεις στο σπίτι σου για να μαγειρέψεις το φαγητό σου! Είδες πόσες λέξεις κρύβονται σε μια μόνο σκηνή;
Δοκίμασε διάφορες σκηνές και εκμεταλλεύσου τον αυτοσχεδιασμό αλλά και τον αυθορμητισμό σου. Το προτείνω σαν ρουτίνα που καθημερινά μπορεί να συνδυάσει τον λόγο μαζί με την κίνηση αλλά και την πράξη. Αν νομίζεις πως δεν θα τα καταφέρεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα θεατροπαιχνιδίσματα!
4.Επαναλαμβάνω
Μια πολύ απλή αλλά διασκεδαστική δραστηριότητα μπορεί να γίνει μια παράγραφο ή κάποιες προτάσεις. Διαβάζουμε την πρόταση και στη συνέχεια το παιδί την επαναλαμβάνει. Αυτό μπορεί να γίνει και αντίστροφα. Στη συνέχεια αρχίζουμε να παίζουμε με αυτές τις προτάσεις. Αλλάζουμε τον ρυθμό τους (αργά-γρήγορα), την χροιά τους (βαριά-λεπτή φωνή) ή αλλάζουμε το ύφος τους (θυμωμένα-χαρούμενα).
Μπορούμε να πάρουμε την πρόταση: Σήμερα βρέχει πολύ
Αυτή η πρόταση μπορεί να αλλάξει ως προς το ύφος της, τον ρυθμό ή την χροιά που την λέμε. Αν βαρεθούμε αυτές τις αλλαγές, μπορούμε να αλλάξουμε τις λέξεις. Να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάποιες ή απλά να αλλάξουμε την σειρά τους.
Για παράδειγμα: Βρέχει πολύ, Βρέχει πολύ χτες, Πολύ βρέχει σήμερα, Βρέχει σήμερα λίγο. Εκτός από την επανάληψη των λέξεων που είναι βασική για την κατανόηση αλλά και την σωστή χρήση, εδώ μπορούμε να βάλουμε την φαντασία μας να δουλέψει με άπειρες προτάσεις!
5.Ηχογράφησε το!
Ηχογράφησε μια παράγραφο μαζί με το παιδί και στη συνέχεια ακούστε την. Στη συνέχεια ηχογραφήστε μια άλλη και ακούστε και αυτή! Αφού το κάνετε λοιπόν, προσπαθήστε να παντρέψετε τις δυο παραγράφους σε 1 ή πείτε τη μια παράγραφο διαφορετικά από την άλλη.
Για παράδειγμα μπορείτε να ηχογραφήσετε μια παράγραφο για μια βόλτα στο πάρκο και στη συνέχεια μια παράγραφο για τη ζωή μιας αρκούδας. Αφού ακούσετε τις παραγράφους μπορείτε να συνδέσετε τις ιστορίες και να πάτε μια βόλτα στο πάρκο μαζί με μια αρκούδα που βρήκατε τυχαία σε ένα περίπτερο ή στο πάρκο!
Αν θέλεις βοήθεια, το δικό σου πειρατικό παραμύθι μπορεί να σε βοηθήσει!
6.Φτιάξε μια ιστορία
Η φαντασία παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του λεξιλογίου και τι πιο υπέροχο από το να δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες! Ένα άρθρο που μπορεί να σε βοηθήσει με δωρεάν κάρτες και τους ήρωες μας μπορείς να βρεις εδώ! Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα να θυμάσαι πως δεν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο της ιστορίας, η συνέχεια της και το μοτίβο. Μας ενδιαφέρει να παντρέψουμε λέξεις, εκφράσεις και καταστάσεις με σκοπό τις γλωσσικές δεξιότητες!
7.Μαθαίνω με την πράξη
Μια δραστηριότητα που ίσως την θεωρούμε δεδομένη με αποτέλεσμα να μην της δίνουμε τόση σημασία είναι το να μαθαίνουμε με τις πράξεις. Μπορούμε να διαλέξουμε μια πράξη όπως π.χ. κάθομαι να φάω στο τραπέζι και να αρχίσουμε να λέμε δυνατά αυτά που κάνουμε.
Για παράδειγμα αρχίζουμε να λέμε “παίρνω το ψωμί”, “τηγανίζω το ψάρι”, “κόβω τα κρεμμύδια”, “φτιάχνω σαλάτα” κ.α. Αυτό θα μας βοηθήσει πολύ με τις νοητικές αναπαραστάσεις αλλά και στην κατανόηση των λέξεων.
Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook: juniorsclub.gr —> ΕΔΩ