Όχι δεν πρόκειται για θεωρίες συνωμοσίας αλλά για κάτι που γίνεται.. και έχει εξήγηση.
Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, σύμφωνα με άρθρο των New York Times για το θέμα, στη λίστα με τα best sellers ρολόγια του Amazon, 22 από τις 24 διαφημίσεις είχαν φιξαρισμένα τα ρολόγια χειρός στην ώρα αυτή: 10.10. Στα 100 ρολόγια που πούλησαν περισσότερο την εποχή που δημοσιεύτηκε το άρθρο, τα οποία φιλοξενούσαν αξεσουάρ 20 εταιριών, μόλις τρεις δεν είχαν διαφημίσεις στις οποίες τα ρολόγια είχαν ώρα 10.10.
Τα περισσότερα brands εμφανίζονται ψηλά στο κέντρο του καντράν, έτσι ώστε τοποθετώντας τους δείκτες στο 10 και το 2, να αγκαλιάζει το λογότυπο της εταιρίας. Φαίνεται μάλιστα πως παλιότερα η ενδεδειγμένη ώρα για τους διαφημιστές ήταν 8.20, καθώς και πάλι με αυτό τον τρόπο παρέμενε καθαρό το σημείο όπου φαινόταν το λογότυπο. Ωστόσο, στη συνέχεια παρατηρήθηκε πως οι δείκτες να κοιτούν προς τα κάτω, δίνει μια κάπως καταθλιπτική αίσθηση.
Ο Πίτερ Μάγκερ, εκπρόσωπος της ελβετικής Swatch εξηγεί στη nytimes πως η εταιρία φωτογραφίζει κυρίως τα ρολόγια της σε ώρα 10.10, γιατί έτσι δίνουν την αίσθηση “χαμογελαστού προσώπου, αντί για σκυθρωπού”.
Από την άλλη, η Timex έχει αποφασίσει πως όλα τις τα ρολόγια θα είναι φιξαρισμένα στις 10.09.36 δευτερόλεπτα, ακόμη και εκείνα με ψηφιακό καντράν. Από την πλευρά της, η Rolex συνηθίζει να βγάζει διαφημίσεις στις οποίες τα ρολόγια δείχνουν ώρα 10.10.31 ακριβώς.
Σε ώρα iPhone
Στο ίδιο άρθρο μάθαμε πως και η Apple έχει τη δική της διαφημιστική ώρα, αφού σε όλα της τα κινητά τηλέφωνα αποτυπώνεται πάντα ώρα, 09.42. Αν και εδώ δεν υπάρχει πρακτικός ή ψυχολογικός λόγος, λέγεται πως η ώρα εκείνη ήταν εκείνη (σε Pacific Time) που ο ιδρυτής της εταιρίας Steve Jobs παρουσίαζε το πρώτο iPhone στον κόσμο. Ωστόσο, το κείμενο της nytimes συμπληρώνει πως από τον αμερικανικό κολοσσό δεν επιβεβαιώνεται η ιστορία.