από την Μαίρη, μαθήτρια Β’ Λυκείου
Ο Σεπτέμβρης πλησιάζει και για εμένα η Β’ Λυκείου ξεκινά. Δυο χρόνια απόλυτης συγκέντρωσης και διαβάσματος για να καταφέρω να μπω στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη σχολή Φιλοσοφικής. Αυτός είναι ο στόχος μου, να σπουδάσω Φιλοσοφική και να ασχοληθώ με την αρχαία Ελλάδα και τα αρχαία κείμενα. Ουτοπικό ακούγεται, αν σκεφτώ το γεγονός ότι ακόμα και με Μεταπτυχιακό, ίσως να μη καταφέρω να εργαστώ στον τομέα που με ενδιαφέρει και για πολλά χρόνια να κάνω άλλα επαγγέλματα, τύπου σερβιτόρα κ.α.
Αυτός είναι και ο λόγος που γράφω. Για να ακουστεί μια γενιά σαν τη δική μου, όπου επιθυμεί να ασχοληθεί με επαγγέλματα όχι τόσο τεχνοκρατικά αλλά ιστορικά, φιλοσοφικά, κοινωνικά κ.α. Αναρωτιέμαι, θα υπάρξει ξανά η Ελλάδα, όπου κάθε νέος θα μπορεί να κάνει το επάγγελμα που θέλει;
Οι δικοί μου, είναι αντίθετοι της επιλογής μου, ακριβώς γιατί εκτιμούν ότι δε θα έχω επαγγελματικό μέλλον. Η αγάπη μου για τα φιλοσοφικά κείμενα, για τους Έλληνες αλλά και ξένους φιλοσόφους, είναι τόσο μεγάλη και εθιστική, είναι μονόδρομος για εμένα.
Εναποθέτω κάθε ελπίδα στο πείσμα μου και στο στόχο μου να γίνω άριστη και να κάνω μια ακαδημαϊκή καριέρα. Βλέπω τον εαυτό μου στο μέλλον, να διδάσκει, να κάνω σεμινάρια και να γράφω βιβλία για τους φιλοσόφους και τα συγγράματα τους.
Έχω δυο χρόνια να μελετήσω υπεύθυνα και να περάσω στη σχολή που θέλω κι αυτό προς το παρόν με γεμίζει με άγχος. Δυο χρόνια αφιερωμένα σε ένα σκοπό, έπειτα τα χρόνια του Πανεπιστημίου, το Μεταπτυχιακό, εγώ θα χρειαστώ Διδακτορικό και μετά ίσως καταφέρω να εργαστώ…
Στην υπουργό παιδείας, κα Κεραμέως, έχω να προτείνω τα παρακάτω:
1. Απο το δημοτικό θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση των ταλέντων και ικανοτήτων των παιδιών, με σκοπό να τους δίνεται κίνητρο να ασχοληθούν με αυτό που τους αρέσει. Επίσης, θα έπρεπε να κάνετε πολλές περισσότερες ώρες δημιουργικής απασχόλησης και παιχνιδιού. Μη ξεχνάτε, δε θα μείνουμε για πάντα παιδιά.
2.Στο γυμνάσιο, θα έπρεπε να έχουμε ειδικά μαθήματα σύμφωνα με αυτό που έχουμε κλίση και στο Λύκειο, να έχουμε ακόμα πιο εξιδεικευμένες ειδικότητες για κάθε κατεύθυνση.
3. Οι Πανελλήνιες θα έπρεπε να είναι βασισμένες στις απαιτήσεις των σχολών. Τα πεδία θα έπρεπε να είναι περισσότερα και να έχουμε στις εξετάσεις τα βασικά μαθήματα σύμφωνα με το είδος της σχολής και γενικά μαθήματα λιγότερα. Τα θέματα των εξετάσεων δε πρέπει να μπαίνουν για να αποκλείσουν κάποιον μαθητή αλλά να διευκολύνουν τα παιδιά να σπουδάζουν στις σχολές που θέλουν.
Οι προτάσεις είναι περισσότερο ανεπτυγμένες αλλά δε θέλω να σας κουράσω με ολόκληρα κατεβατά.
Θέλω κα Υπουργέ, να κάνετε μια συνάντηση με μαθητές από όλα τα σχολεία της Ελλάδας, να καταλάβετε ότι έχουμε λόγο, απόψεις και σκεφτόμαστε το μέλλον μας.
Ο Πλάτων έλεγε: “Τας ιδέας νοείσθαι μεν, οράσθαι δ’ ού.” Που σημαίνει, “Τις ιδέες τις σκεφτόμαστε αλλά δεν τις βλέπουμε”
Αρίστιππος ο Κυρηναϊκός φιλόσοφος, παρακελεύετο τοις νέοις τοιαύτα εφόδια κτάσθαι, άτινα αυτοίς και ναυαγήσασι συνεκκολυμβήσει. Δηλαδή, συμβούλευε τους νέους να αποκτούν εφόδια για τη ζωή τέτοια που αν ναυαγούσαν να τους βοηθούσαν να κολυμπήσουν. Αυτό θέλουμε κι εμείς… Όπλα όπως η γνώση!