Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), 3 στα 4 παιδιά δεν είναι ασφαλή, όσο θα έπρεπε τουλάχιστον, μέσα στο αυτοκίνητο και δεν είναι τοποθετημένα σωστά στο κάθισμά τους κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και την πιθανότητα θανάτου.
*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε με το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου;
-Χρησιμοποιούμε λάθος μέγεθος καθίσματος σε λάθος ηλικία για το παιδί. Θυμηθείτε πως όταν επιλέγουμε κάθισμα αυτοκινήτου για το παιδί δεν μετράει μόνο η ηλικία του αλλά και το βάρος του.
-Στρέφουμε πολύ νωρίς το κάθισμα του παιδιού προς την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου. Οι παιδίατροι εξηγούν πως το παιδικό κάθισμα θα πρέπει να είναι στραμμένο “ανάποδα” (δηλαδή το σώμα του παιδιού να είναι σε αντίθετη φορά από την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου) τουλάχιστον μέχρι να φτάσει το παιδί δύο ετών. Μόνο έτσι εξασφαλίζουμε -όσο είναι δυνατό- πως δεν θα χτυπήσει το παιδί τον αυχένα του σε ένα πιθανό μικροτρακάρισμα.
Θυμηθείτε αυτό: Σε μια σύγκρουση με μέτρια ταχύτητα το βάρος του παιδιού πολλαπλασιάζεται κατά 30 φορές, δηλαδή ένα παιδί 3 χρόνων αποκτά βάρος σύγκρουσης περίπου 500 κιλά! Αυτό σημαίνει ότι το παιδί δεν είναι ποτέ ασφαλές στην αγκαλιά μας, ούτε χωρίς ζώνη στα καθίσματα του αυτοκινήτου.
-Τα παιδικά καθίσματα απαγορεύεται να τοποθετούνται στο κάθισμα του συνοδηγού εάν δεν υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού.
-Βγάζουμε πολύ νωρίς τα παιδιά από το κάθισμα και τα αφήνουμε στα αυτοκίνητο μόνο με τη ζώνη ασφαλείας. Το βάρος του και το ύψος του παιδιού είναι πολύ σημαντικές παράμετροι που θα πρέπει να ελέγξουμε πριν αφαιρέσουμε το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου. Θα βρείτε τι ισχύει για το αυτοκίνητό σας στο ειδικό βιβλιαράκι που το συνοδεύει.
-Ξεχνάμε να χρησιμοποιήσουμε μια ζώνη σταθεροποίησης (top tether) που στερεώνεται στο οπίσθιο μέρος του πίσω καθίσματος ή στο πορτ μπαγκάζ. Στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα υπάρχουν ειδικές υποδοχές για το παιδικό κάθισμα που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση ατυχήματος. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τον Ιανουάριο του 2011 όλα τα νέα οχήματα υποχρεούνται να διαθέτουν ειδικά άγκιστρα για το παιδικό κάθισμα.
-Για να μεταφέρουμε το νήπιο στο booster, το κάθισμα ανύψωσης, θα πρέπει η ζώνη ασφαλείας να περνά από το άνω μέρος των μηρών και όχι από την κοιλιά τους, ενώ το σωστό σημείο για το διαγώνιο τμήμα της είναι να περνά από το μέσο του ώμου του παιδιού.
-Χρησιμοποιούμε μεταχειρισμένο παιδικό κάθισμα. Το παιδικό κάθισμα που έχει εμπλακεί σε ατύχημα, ακόμη και μικρό, μπορεί να έχει φθορές που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι αλλά που να μειώνουν την ασφάλειά του.
UniPro δίπλα σου όπου κι αν είσαι!