Safety Project Παιδί και Ασφάλεια Προτεινόμενο Πρωταγωνιστές

Συνέντευξη με Γιώργο Λυγερό: Λέμε “ΝΑΙ” από μικρή ηλικία στο διαδίκτυο! Παιδιά με λογαριασμό στα Social Media!

της δημοσιογράφου Ελένης Βασιλοπούλου @elena_juniorsclub 

“Η Δήμητρα μόλις 11 ετών, διαπιστώνει το “σκληρό πρόσωπο” των Haters, μέσω των διαδικτυακών επιθέσεων που δέχεται στο προσωπικό της κανάλι στο You Τube. Αισθάνεται εγκλωβισμένη και απροστάτευτη, ντρέπεται να το πει στους γονείς της, νιώθει χαμένη, ωστόσο επιχειρεί και μου στέλνει ένα μήνυμα στα social media μέσω του juniorsclub.gr

Μήπως ξέρετε πώς μπορώ να σβήσω τα σχόλια και να μη μου ξαναγράψουν κάποιοι;” Αυτό το μήνυμα αμέσως με προβλημάτισε, επικοινώνησα με ειδικούς και κατάφερα να την πείσω ότι πρέπει να μιλήσει με την μητέρα της, η οποία δε γνώριζε καν ότι η μικρή διατηρούσε κανάλι στο You Tube, καθώς χρησιμοποιούσε ψευδώνυμο. Η μητέρα νόμιζε ότι είχε χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί της. Μιλώντας με την μητέρα διαπίστωσα ότι η Δήμητρα, είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο χωρίς επίβλεψη”

Λέμε “ΝΑΙ” από μικρή ηλικία στο διαδίκτυο!

Συνέντευξη με τον Γιώργο Λυγερό, Αστυνόμο Α’ της Ασφάλειας Πατρών – Με εξειδίκευση στο Ηλεκτρονικό Έγκλημα

Ο κος Λυγερός, συστήνει στους γονείς την ασφαλή πλοήγηση μαζί με το παιδί τους, από αρκετά μικρή ηλικία. Είναι βασικό ένα παιδί να αποκτήσει τις στοιχειώδεις γνώσεις από νωρίς. Έτσι φτάνοντας στην ηλικία των 10-12 ετών, θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στο σχολείο του, σε κάποιο internet cafe ή στο σπίτι κάποιου φίλου και θα έχει τις θεμελιώδεις γνώσεις για να πλοηγείται με ασφάλεια.

Γονικός έλεγχος

Υπάρχουν κάποια λογισμικά φιλτραρίσματος τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους γονείς να περιορίσουν τις ιστοσελίδες στις οποίες έχουν πρόσβαση τα παιδιά. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την οικογενειακή εμπιστοσύνη και συζήτηση.

Πώς θέτουμε κανόνες;

Δημιουργήστε ένα σύμφωνο γράφοντας κοινώς αποδεκτούς κανόνες (σύμφωνα με την ηλικία του) και τοποθετήστε τους δίπλα στον υπολογιστή. Οι κανόνες θα περιλαμβάνουν τις ιστοσελίδες που μπορεί να επισκέπτεται το παιδί και το χρονικό όριο χρήσης του υπολογιστή και του internet.

Τι πρέπει να ξέρει ένα παιδί που διατηρεί λογαριασμό στα social media;

*Ό,τι γράφουμε και στέλνουμε διαδικτυακά δεν είναι ανώνυμο, αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη, δε σβήνεται και μπορεί στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί εναντίον μας.

Ενημερωνόμαστε για τις ρυθμίσεις ασφαλείας & προστασίας προσωπικών δεδομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούμε καθώς και για τους μηχανισμούς αναφοράς/ καταγγελίας

Εάν κάποιος διαδικτυακός φίλος θέλει να συναντηθείτε, το συζητάτε πρώτα με τους γονείς σας.

Μιλάμε στους γονείς μας ή σε ενήλικα που εμπιστευόμαστε εάν νιώθουμε ότι κάποιος προσπαθεί να μας εκμεταλλευτεί ή να μας βλάψει. Δε ντρεπόμαστε και δε φοβόμαστε. Είναι οι μόνοι που πραγματικά μπορούν να μας βοηθήσουν.

Προστατεύουμε την προσωπική μας ζωή. Μοιραζόμαστε μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες όταν συμπληρώνουμε διαδικτυακές φόρμες εγγραφής/ προφίλ.

Φερόμαστε με σεβασμό στους διαδικτυακούς μας φίλους, ακολουθώντας κανόνες όπως ακριβώς και στην καθημερινή μας ζωή. Ζητάμε την άδειά τους για να ανεβάσουμε φωτογραφίες/βίντεο που τους αφορούν και προσέχουμε τις αναρτήσεις μας ώστε να μην τους φέρουμε σε δύσκολη θέση.

Προστατεύουμε τους υπολογιστές μας από κακόβουλα λογισμικά και ενημερωνόμαστε για ασφαλή και νόμιμα sites που μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε μουσικές, ταινίες κτλ. Σεβόμαστε τα πνευματικά δικαιώματα και τους καλλιτέχνες.

Η συνέντευξη μου, δημοσιεύθηκε και στην Εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ  στη στήλη μου “Ξέρω τι θέλει ένα παιδί” σε συνεργασία με το www.juniorsclub.gr, όπου παρουσιάζονται κάθε Σάββατο, θέματα για παιδιά, εφήβους και γονείς. Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου για κάποιο θέμα ή κάποια συνέντευξη, στείλτε μήνυμα στο email: info@juniorsclub.gr

Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο  facebook:  juniorsclub.gr —> ΕΔΩ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού: Ποιο είναι το μέλλον των παιδιών μας;

Συνέντευξη: Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης μας μιλάει για την ταινία “Ζω χωρίς να σε φοβάμαι” – Πόσα έμαθε για το διαβήτη;

Μετάβαση στο περιεχόμενο