Οι ενδεχόμενες βλάβες που μπορεί να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο εν κινήσει σίγουρα τρομάζουν όλους τους οδηγούς, ωστόσο υπάρχει και μία που αποτελεί πραγματικό εφιάλτη.
Ένας οδηγός πρέπει να βρίσκεται διαρκώς σε εγρήγορση όταν κινείται σε οποιοδήποτε μέρος του οδικού δικτύου ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικά μια απρόβλεπτη κατάσταση, η οποία μπορεί να έχει επικίνδυνη εξέλιξη.
Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook: juniorsclub.gr —> ΕΔΩ
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας παροτρύνει όλους τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους τεταμένη για την αποφυγή ατυχήματος, ωστόσο ακόμη και οι πιο καλά προετοιμασμένοι μπορούν να έρθουν αντιμέτωποι με μια κατάσταση που δεν υπολόγιζαν.
Αναμφίβολα, ανάμεσα στους μεγαλύτερους και πιο απρόβλεπτους εφιάλτες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός εν κινήσει είναι να κολλήσει το δεξί πεντάλ και να μην αφήνει τον κινητήρα να ρίξει τις στροφές του όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι.
Πού οφείλεται το «κόλλημα» του γκαζιού;
Στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, όπου το πεντάλ του γκαζιού συνδέεται με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό (ή τα καρμπυρατέρ) με ντίζα, το κόλλημα του γκαζιού μπορεί να οφείλεται στην συσσώρευση ρύπων εντός του μονωτικού-προστατευτικού καλωδίου που καλύπτει το συρματόσχοινο. Σε συνδυασμό με ελλειπή λίπανση, το συρματόσχοινο μπορεί να φρακάρει μέσα στο προστατευτικό καλώδιο.
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου η παραδοσιακή ντίζα του δεξιού πεντάλ έχει αντικατασταθεί από ποντεσιόμετρα και αισθητήρες πίεσης, το κόλλημα του γκαζιού μπορεί να οφείλεται σε κάποια δυσλειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;
Στο κόλλημα του γκαζιού αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να χάσουμε την ψυχραιμία μας, μιας και ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό μας και να προβούμε σε λάθος κινήσεις. Φυσικά, η πρώτη αντίδραση είναι να πατήσουμε παρατεταμένα το πεντάλ του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.
Εφόσον το αυτοκίνητό μας φέρει χειροκίνητο κιβώτιο, πατάμε ταυτόχρονα και παράλληλα το αριστερό πεντάλ του συμπλέκτη ώστε να μην φτάνει η δύναμη του κινητήρα στους τροχούς, ενώ αν έχουμε αυτόματο κιβώτιο προσπαθούμε να επιλέξουμε τη νεκρά, για τον ίδιο λόγο.
Εφόσον σταματήσουμε με ασφάλεια σε σημείο του δρόμου που δεν είναι επικίνδυνο για εμάς ή για άλλους χρήστες του δρόμου, σβήνουμε τον κινητήρα.
Στα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας που φέρουν ντίζα για το δεξί πεντάλ μπορούμε να δοκιμάσουμε να σηκώσουμε το δεξί πεντάλ προς τα πάνω με το χέρι για να τραβήξουμε τη ντίζα προς τα πίσω και να την ξεφρακάρουμε.
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα με drive-by-wire γκάζι, το σβήσιμο και η επανεκκίνηση του κινητήρα μπορεί να δώσει τέλος στη δυσλειτουργία. Ωστόσο ακόμη και αν καταφέρουμε να διορθώσουμε την απρόβλεπτη κατάσταση, σε καμία περίπτωση δεν συνεχίζουμε την πορεία μας και καλούμε την οδική βοήθεια για να παραλάβει το αυτοκίνητό μας και να το μεταφέρει στο συνεργείο της επιλογής μας.
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα;