Εν Ελλάδι

7 μυστήρια της Αρχαίας Ελλάδας που δεν έχουν ακόμη βρει λύση

Η αρχαία Ελλάδα θεωρείται από πολλούς η γενέτειρα του δυτικού πολιτισμού και της δημοκρατίας. Οι πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τη ζωή των αρχαίων Ελλήνων, τις γιορτές και τα θρησκευτικά-πολιτικά τους πιστεύω έχουν καταγραφεί σε μια σειρά από αρχαία κείμενα, τα οποία ευτυχώς διασώθηκαν και σήμερα αποτελούν κτήμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Παρά την εκτεταμένη γνώση που έχουμε για τη ζωή στην Aρχαία Ελλάδα, υπάρχουν μερικά μυστήρια στα οποία δεν έχει δοθεί ολοκληρωμένη απάντηση από την επιστήμη και την αρχαιολογία, παρά μόνο θεωρίες.

Ποια είναι αυτά και γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει η επιστημονική κοινότητα να ρίξει φως σε αυτές τις αθέατες πλευρές του ελληνικού αρχαίου κόσμου;

Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο  facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ

Τα Ελευσίνια Μυστήρια

Πρόκειται για ένα από τα πιο συναρπαστικά μυστήρια της αρχαίας Ελλάδας, για το οποίο, όμως, δεν έχουμε πολλές πληροφορίες σχετικά με τα τελετουργικά που πραγματοποιούνταν σε αυτό. Αυτό συνέβη καθώς οι άνθρωποι που συμμετείχαν στα Ελευσίνια Μυστήρια δεν μπορούσαν να αποκαλύψουν τι συνέβαινε σε αυτά. Αρκετοί επιστήμονες υποστηρίζουν, μάλιστα, πως όποιος μιλούσε για τα τελετουργικά, κινδύνευε να χάσει τη ζωή του.

Ο πρώτος (;) ηθοποιός

Υποστηρίζεται από πολλούς πως πρόκειται για τον πρώτο ηθοποιό στην ιστορία της ανθρωπότητας. Συγκεκριμένα, πιστεύεται ότι ο Θέσπις  ήταν ο πρώτος που συνδύασε το χορωδιακό τραγούδι με τις απαγγελίες ενός ηθοποιού, ο οποίος αντάλλαξε για πρώτη φορά λόγια με τον αρχηγό του χορού.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο πρόσωπο ήταν ένας μύθος ή καλύτερα ένα σύμβολο της αρχής της υποκριτικής στην ελληνική θεατρική παράδοση.

Η αρχιτεκτονική του Παρθενώνα

Ο Παρθενώνας θεωρείται ένας από τους πιο εμβληματικούς ναούς του αρχαίου κόσμου. Και μπορεί να έχουν γραφτεί βιβλίων επί βιβλίων σχετικά με την κατασκευή του, υπάρχουν όμως μερικά κομμάτια του που βρίσκονται ακόμα στο σκοτάδι. Υπάρχουν μέχρι σήμερα ερωτήματα σχετικά με τις «φιγούρες» που αναπαριστώνται στη ζωφόρο, καθώς και τους δύο εσωτερικούς θαλάμους που υπήρχαν εντός του ναού, μιας και κανείς δεν έχει προσδιορίσει με απόλυτη σιγουριά το τι συνέβαινε σε αυτούς.

Το έργο του Πυθαγόρα

Όλοι τον γνωρίζουμε για το ξακουστό Πυθαγόρειο Θεώρημα. Ωστόσο, η ζωή και το έργο του μαθηματικού που το δημιούργησε είναι ασαφής. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η φιλοσοφική σχολή στην οποία εργάστηκε, λειτουργούσε υπό άκρα μυστικότητα. Επίσης, αρκετοί επισημαίνουν πως η διάσημη μαθητική θεωρία του είχε εκφραστεί πρώτα στην αρχαία Βαβυλώνα.

Η καταστροφή του αγάλματος του Δία

Πρόκειται για ένα από τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου. Από αυτά μόνο η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας στην Αίγυπτο σώζεται σήμερα. Το άγαλμα του Δία δημιουργήθηκε από τον Φειδία, η καταστροφή του όμως παραμένει ένα μεγάλο μυστήριο.

Σύμφωνα με τις διηγήσεις, διαλύθηκε εξαιτίας πυρκαγιάς, με το άγαλμα να γίνεται στάχτη.  Έχει υποστηριχθεί όμως πως το τεράστιο άγαλμα αφαιρέθηκε από το ναό και μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου και αργότερα καταστράφηκε.

Ο λαβύρινθος από τον μύθο του Μινώταυρου

Ο Μινώταυρος ήταν ένα μυθικό ον με σώμα ανθρώπου και κεφάλι ταύρου, το οποίο κρατούσε φυλακισμένο σε ένα λαβύρινθο ο βασιλιάς της Κρήτης, Μίνωας. Η τοποθεσία στην οποία πιστεύεται πως υπήρχε ο λαβύρινθος είναι το παλάτι στην αρχαία πόλη της Κνωσού. Οι ανασκαφές που έχουν γίνει στην περιοχή, όμως, δεν έχουν αποκαλύψει κάποια κτιριακή δομή που να ταιριάζει με αυτόν. Η συζήτηση, λοιπόν, γύρω από τον περίφημο λαβύρινθο συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Το συγγραφικό έργο του Ομήρου

Ο Όμηρος θεωρείται ως μεγαλύτερος ποιητής όλων των εποχών. Ωστόσο, παραμένει μια μυστηριώδης από πολλές απόψεις φιγούρα της Αρχαίας Ελλάδας, αφού αρκετοί αναλυτές υποστηρίζουν πως δεν ήταν ο πραγματικός -ή έστω δεν ήταν ο μοναδικός- δημιουργός της Ιλιάδας και της Οδύσσειας. Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες που έχουμε για αυτόν είναι πολύ λιγότερες από όσες θα θέλαμε. Όσο για τα δύο επικά ποιήματα;

Ο Όμηρος είναι πιο σωστό να θεωρείται ως η κορύφωση μίας παράδοσης, η κορυφή δηλαδή μίας ποιητικής πυραμίδας πολλών αιώνων – και όχι ο μοναδικός ποιητής πίσω από τα δύο αυτά έργα.

πηγή

Τύμβος Καστά: Επιστρέφονται αρχιτεκτονικά μέλη στον περίβολό του 21 αιώνες μετά

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο