Εκπαίδευση

Νέοι διορισμοί στην εκπαίδευση – Τι δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας

Νέοι διορισμοί κάθε χρόνο ώστε να καλυφθούν όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς δήλωσε σε συνέντευξη η  Υφυπουργού Παιδείας Ζέττα Μακρή.

Η συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας

1.Κυρία Μακρή, σε λίγες ημέρες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά. Έχετε διασφαλίσει ότι η έναρξη θα γίνει χωρίς κενά και προβλήματα. Καταγράφονται ελλείψεις;

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με τις ευχές μου σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για καλή και δημιουργική χρονιά και, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, να επιβεβαιώσω ότι η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα βρει 10.000, ακόμα, μόνιμους εκπαιδευτικούς σε σχολεία όλης της Ελλάδας, οι οποίοι προστίθενται στους, σχεδόν, 30.000 διορισμούς από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τα τελευταία πέντε χρόνια.

Στόχευσή μας είναι να μειωθεί τουλάχιστον κατά 50% ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία.

Το πρώτο κουδούνι, λοιπόν, θα σημάνει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με 2.800 διορισμούς, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με περισσότερους από 5.000 και στην ειδική αγωγή με περισσότερες από τετραπλάσιες, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μόνιμες τοποθετήσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οκταπλάσιες θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες.

Επιπλέον, με την υπό υλοποίηση στρατηγική του υπουργείου Παιδείας, με την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς θα έχουν καλυφθεί σχεδόν στο σύνολό τους οι ανάγκες παράλληλης στήριξης για τις μαθήτριες και τους μαθητές των τάξεων νηπιαγωγείου, Α’ και Β’ δημοτικού.

Θα ήταν ουτοπικό να πούμε ότι δεν θα υπάρξουν κενά στα σχολεία καθώς προκύπτουν έκτακτες καταστάσεις ωστόσο είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε ώστε η σχολική χρονιά να κυλήσει ομαλά.

2.Πρεμιέρα κάνουν φέτος το Ψηφιακό σχολείο, το ψηφιακό φροντιστήριο και το πολλαπλό βιβλίο.

Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι ο στόχος και αυτόν, από την φετινή χρονιά, συνδράμει το Ψηφιακό Σχολείο, μία δωρεάν, ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ένα ισχυρό εργαλείο, που θα λειτουργήσει επικουρικά για τη σχολική κοινότητα.

Κάτω από την ψηφιακή ομπρέλα, βρίσκεται το Ψηφιακό Φροντιστήριο όπου όλοι οι μαθητές θα παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης σε ηλεκτρονική μορφή. Στο digitalschool.gov.gr έχουν, ήδη, ανεβεί βιντεοσκοπημένες διαλέξεις από εκπαιδευτικούς στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου και το ίδιο μοντέλο ψηφιακού μαθήματος θα λειτουργήσει για το σύνολο της ύλης από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Β’ Λυκείου.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα παρακολουθούν ζωντανά απογευματινές παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων.

Είναι σημαντικό να αναφέρω εδώ ότι η διδασκαλία θα αφορά και 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια.

Με το πολλαπλό βιβλίο, τώρα, εξασφαλίζουμε τη δυνατότητα των πολλαπλών επιλογών και την ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο. Ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών, απομακρύνουμε τους μαθητές από την στείρα αποστήθιση και καλλιεργούμε την κριτική σκέψη.

3.Πότε θα προκηρυχθούν οι επόμενοι διορισμοί στην εκπαίδευση;

Οι νέοι διορισμοί κάθε χρόνο, είναι ένας πρωτεύων και ρεαλιστικός στόχος, ώστε να καλυφθούν όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς και αυτή είναι η κοινή επιδίωξη στην οποία προσβλέπει η εξαιρετική συνεργασία του ΥΠΑΙΘΑ με τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.

Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ εργάζονται και επενδύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην δυνατότητα της επαγγελματικής ανέλιξης των εκπαιδευτικών σε ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον και αυτή η στρατηγική βούληση θα υλοποιείται με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών με την ίδια ένταση και τα επόμενα χρόνια.

4. Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της ποιότητας της Παιδείας;

Η Παιδεία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και αυτό είναι ξεκάθαρο από το πυκνό νομοθετικό έργο και τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρωθυπουργό παρουσία του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη και δικής μου, στο Μέγαρο Μαξίμου, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, παρουσιάσαμε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, θα ήθελα να αναφέρω τις δράσεις Ενεργού Πολίτη, τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, την αναμόρφωση του μαθήματος της πληροφορικής στο γυμνάσιο.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο επενδύουμε είναι, συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας. Έχουν, ήδη, εγκατασταθεί 28.500 διαδραστικοί πίνακες από τους 36.000 στα σχολεία της χώρας, από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου και η ολοκλήρωση της εγκατάστασης αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ταυτόχρονα, εμπλουτίζουμε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με εξαιρετικό υλικό, το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί μας, ώστε το μάθημα από την Ε’ Δημοτικού να γίνεται πολύ πιο ουσιαστικό, πολύ πιο διαδραστικό και πολύ πιο ενδιαφέρον στην τάξη.

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ και στα γενικότερα ζητήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπεριφορών. Η πλατφόρμα του stop-bullying είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη διάθεση των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών για να μπορούμε να καταγράφουμε περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού και να τα διαχειριζόμαστε διακριτικά, τάχιστα και αποτελεσματικά. Αξίζει να σημειώσω ότι έχουν δημιουργηθεί πλέον 1.433 προφίλ και έχουν υποβληθεί περισσότερες από 300 αναφορές.

Η Κυβέρνηση υλοποιεί, με πρόγραμμα, ευθύνη και συνέπεια, τις δεσμεύσεις της για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και εργάζεται, αδιάκοπα, πάνω στην δυναμική και ανταγωνιστική προοπτική του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο  facebook:  juniorsclub.gr —> ΕΔΩ

πηγη

Τι είναι το ψηφιακό φροντιστήριο που θα λειτουργήσει δωρεάν;

Leave a Comment

Μετάβαση στο περιεχόμενο