Μελέτη της UNESCO έδειξε πως η χρήση κινητού τηλεφώνου αποσπά την προσοχή των μαθητών και ίσως χρειαστούν έως 20 λεπτά μέχρι να μπορέσουν να επικεντρωθούν ξανά σε ό,τι μελετούσαν νωρίτερα.
Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ανέδειξε αυτά τα δεδομένα κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο πλαίσιο της Digital Learning Week στο Παρίσι, μία πρωτοβουλία, που ανήκει στην UNESCO και πραγματοποιείται μεταξύ 2 και 5 Σεπτεμβρίου.
«Αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο στο Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών και ιδίως όσων δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης της UNESCO στο Παρίσι για τη χρήση της τεχνολογίας, ειδικότερα δε της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση. Όπως τόνισε, επίσης, ο ίδιος: «Η τεχνολογία είναι μέσο, όχι αυτοσκοπός. Πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις υποστηρίζουν την εκπαίδευση αλλά είναι απαραίτητο αυτό να γίνεται με σχέδιο, μέτρο και σύνεση».
Σχετικά με τη διοργάνωση
Η Digital Learning Week (Εβδομάδα Ψηφιακής Εκμάθησης), που διοργανώνει η UNESCO μεταξύ 2 και 5 Σεπτεμβρίου στο Παρίσι, έλαβε χώρα πρώτη φορά πέρσι, το 2023.
Εστιάζει στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς αναζητώντας τις βέλτιστες πρακτικές, απευθύνεται, ωστόσο, σε όλους όσους εμπλέκονται στην ψηφιακή εκπαίδευση: πολιτικούς και κυβερνήσεις, ερευνητές, ΜΚΟ, οργανισμούς, μεταξύ άλλων.
Στη διάρκεια της διεθνούς συνάντησης στο Παρίσι, προσφέρεται μία μοναδική ευκαιρία για αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων και ανταλλαγή ρηξικέλευθων ιδεών. Ιδανικά, θα αναδειχθούν οι ομαδικές προσπάθειες για την ψηφιακή αναμόρφωση της παιδείας και τον επαναπροσδιορισμό του κοινού μας μέλλοντος.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες είναι διττές: η μετάβαση στην ψηφιακή πραγματικότητα αλλά και η πράσινη μετάβαση.
Ενώ η τεχνολογία υπόσχεται πρόοδο, εισάγει παράλληλα ηθικά ζητήματα, κυρίως σε ό,τι αφορά στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Την ίδια στιγμή, επιταχύνει τις επιπτώσεις της ψηφιοποίησης στην κλιματική αλλαγή.
Η ραγδαία αύξηση στη χρήση της Τ.Ν. εκτροχιάζει την κανονιστική προσαρμογή ενώ το εξορυκτικό μοντέλο της ψηφιακής οικονομίας και τα ηλεκτρονικά απορρίμματα υπονομεύουν την βιώσιμη ανάπτυξη.
Τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει να υιοθετήσουν ένα πιο ανθρωποκεντρικό πλαίσιο σκέψης, επί του οποίου θα προσαρμόζονται οι ψηφιακές προκλήσεις, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία υποστηρίζει βιώσιμους και ηθικούς στόχους. Η φετινή διοργάνωση της UNESCO, 2024 Digital Learning Week, στοχεύει στο να αναδείξει την υπεύθυνη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
Εξαπλώνεται στην Ευρώπη η απαγόρευση της χρήσης κινητών από τους μαθητές
Λίγες μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση των 11 αλλαγών, που εισάγονται φέτος στα ελληνικά σχολεία, με κεντρικό σημείο την απαγόρευση χρήσης των κινητών στα σχολεία, αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα μας εναρμονίζεται με τα διεθνή δεδομένα.
Ήδη από το καλοκαίρι, ανακοινώθηκε ότι στο Βέλγιο υιοθετείται η πολιτική απαγόρευσης των κινητών στα δημοτικά σχολεία και τα τρία πρώτα έτη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Politico.
Οι μαθητές στο Διεθνές Σχολείο Bogaerts κοντά στις Βρυξέλλες θα πρέπει στο ξεκίνημα της ημέρας να αφήνουν τα smartphones τους σε ένα ντουλάπι. «Αν τους πιάσουμε με κινητό, το κατάσχουμε και τους το επιστρέφουμε στο τέλος της ημέρας», δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου, David Bogaerts. Στην ίδια φιλοσοφία κινούνται και πολλά ακόμη σχολεία, ανεξαρτήτως επίσημης εισαγωγής του μέτρου.
Τη συγκεκριμένη τάση ακολουθούν – εκτός από το Βέλγιο – η Ολλανδία, που έχει ήδη προχωρήσει σε απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, αλλά και η Γαλλία και η Ιρλανδία, που έχουν δηλώσει την πρόθεση να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις.
Οι ανησυχίες ότι η χρήση κινητών και tablet από τους μαθητές, όχι μόνο αποσπούν την προσοχή τους αλλά και λειτουργούν σαν ‘όχημα’ για διαδικτυακό εκφοβισμό, ολοένα και αυξάνονται.
Οι αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία από την υπερέκθεση των παιδιών στις οθόνες, αποτελούν πλέον προτεραιότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά τις προγραμματικές της δηλώσεις ανέφερε: «Τα πρώτα και εφηβικά χρόνια είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και της προσωπικότητας – και αποτελούν επίσης περιόδους κατά τις οποίες οι ανήλικοι είναι ευάλωτοι σε βλάβες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον υπερβολικό χρόνο μπροστά στην οθόνη».
Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook: juniorsclub.gr —> ΕΔΩ
Ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των επιτυχόντων στις σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης