Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών διαγιγνώσκεται με μαθησιακές δυσκολίες κάθε χρόνο. Στους συνηθέστερους τύπους μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνονται η δυσλεξία, η δυσαριθμησία, η δυσγραφία αλλά και η δυσπραξία.
Τα παιδιά με διαταραχές μάθησης βιώνουν καθημερινά συναισθήματα που έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους.
Ως αποτέλεσμα αυτού, σε πολλές περιπτώσεις οι μαθησιακές διαταραχές συνοδεύονται από συναισθηματικές διαταραχές.
Πώς αισθάνονται τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα στη διαδικασία της μάθησης έχουν να διαχειριστούν ένα βαρύ φορτίο. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν επηρεάζουν μόνο την επίδοση τους στο σχολείο αλλά πολύ περισσότερα, καθώς έχουν αντίκτυπο στις σχέσεις τους με τους γονείς και τους συμμαθητές.
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κατακλύζονται από συναισθήματα ματαίωσης, ντροπής και άγχους, ενώ συχνά απομονώνονται κοινωνικά. Οι ακαδημαϊκές επιδόσεις είναι από τα πρώτα επιτεύγματα των παιδιών και έχουν καθοριστικό ρόλο στην εικόνα που διαμορφώνουν για τον εαυτό τους.
Έτσι, οι μαθητές με χαμηλές επιδόσεις είναι πιθανό να αναπτύξουν αισθήματα κατωτερότητας και να έχουν μειωμένη αυτοπεποίθηση. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συχνά δέχονται αρνητικές κριτικές, τόσο από τους γονείς όσο και από τους δασκάλους, γεγονός που ενισχύει και εδραιώνει την αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες έχουν ως αποτέλεσμα την έντονη δυσαρέσκεια ή ακόμη και τον φόβο του παιδιού για το σχολείο και την εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.
Ποια θα πρέπει να είναι η στάση των γονιών;
Οι γονείς αποτελούν τα σημαντικότερα πρόσωπα στη ζωή του παιδιού και συνεπώς η στάση τους παίζει καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά του. Συχνά, οι γονείς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες θεωρούν ότι το παιδί τους δεν προσπαθεί αρκετά σκληρά και δεν είναι αρκετά προσεκτικό.
Προκειμένου οι γονείς να μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουν ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αντιλαμβάνονται με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα. Οι γονείς θα πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι και να είναι σε θέση να διακρίνουν εγκαίρως τις διαταραχές των παιδιών.
Οι μαθητές με μαθησιακές διαταραχές έχουν μεγάλη ανάγκη να λάβουν την αγάπη και την αποδοχή των γονιών. Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι γονείς να δείχνουν περισσότερη κατανόηση και υπομονή προς τα παιδιά με δυσκολίες και να μην μπαίνουν στη διαδικασία σύγκρισης τους με άλλους μαθητές.
Επιπλέον, η συνεχής επιβράβευση και η αναγνώριση της προσπάθειας που καταβάλλουν μπορεί να έχει ευεργετικές ιδιότητες στην συναισθηματική κατάσταση του παιδιού. Τέλος, είναι σημαντικό οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες και να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντα τους μέσα από δραστηριότητες.
Με την κατάλληλη υποστήριξη από τους γονείς, τα παιδιά μπορούν να ανταποκριθούν θετικά και να ξεπεράσουν τις όποιες δυσκολίες τους.
Μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ