Προτεινόμενο Σχολή Γονέων (Μπαμπάς – Μαμά)

Η νηπιαγωγός του juniorsclub.gr: Πότε και πώς μιλάμε στα παιδιά για τα ναρκωτικά

katerinavasilopoulou-juniorsclub

από την Κατερίνα Βασιλοπούλου, νηπιαγωγό 

Παρόλο που τα μικρά παιδιά δεν γνωρίζουν για τα ναρκωτικά, έρευνες δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό μπλέκει με τις συγκεκριμένες ουσίες από την ηλικία των 11-12 ετών, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να μιλάμε στα παιδιά από νωρίς, ώστε να γνωρίζουν και να μπορέσουν να προστατευτούν.

Η καλύτερη πρόληψη είναι η ουσιαστική συζήτηση, η οποία διαφοροποιείται ανάλογα την ηλικία του παιδιού(στα μεγαλύτερα παιδιά μιλάμε με λεπτομέρειες, αφού αντιλαμβάνονται περισσότερα).

Από το νηπιαγωγείο πρέπει οι γονείς να μιλάνε στα παιδιά για τα ναρκωτικά, τις συνέπειες και τους κινδύνους, με τρόπο που μπορούν να καταλάβουν, ώστε να ενημερώνονται σωστά (και όχι να πληροφορούνται λανθασμένα μέσω φίλων ή τηλεόρασης κ.λ.π.)και να τους μεταδίδονται σωστά μηνύματα, αφού από αυτή την ηλικία διαμορφώνονται οι στάσεις και οι συμπεριφορές που θα υιοθετήσουν στη ζωή τους ως ενήλικες.

Οι γονείς πρέπει να μιλάνε στο παιδί με αγάπη, να χτίζουν σχέση εμπιστοσύνης μαζί του, ώστε για καθετί που το απασχολεί να μπορεί να απευθυνθεί σε αυτούς και να ξέρει ότι θα το στηρίξουν.

Ακόμα, οι γονείς πρέπει να καθοδηγούν το παιδί σε σωστές διατροφικές συνήθειες, στον αθλητισμό και γενικά σε δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του και να το επαινούν όταν προσέχει το σώμα του και τον εαυτό του, αφού έτσι το παιδί νιώθει ότι αναγνωρίζεται η προσπάθεια του, ενδυναμώνεται η θετική στάση στον τρόπο ζωής του και αποφεύγει ότι μπορεί να του κάνει κακό.

Επιπλέον, ένα ισχυρό σύστημα αξιών από την οικογένεια, δίνει στο παιδί τη δύναμη να λέει όχι, να υποστηρίζει με αυτοπεποίθηση τις απόψεις του και να μην παρασύρεται από μελλοντικές παρέες που πιθανόν να το ωθούν σε αρνητικές συνήθειες και καταστάσεις.

Τέλος, να θυμάστε ότι οι δικές σας συνήθειες επηρεάζουν απόλυτα το παιδί σας, αφού αποτελείτε πρότυπο, γι’ αυτό πρέπει να δίνετε πάντα το καλό παράδειγμα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο