Απόψεις

Το Δημόσιο Σχολείο στον «αστερισμό» του 3ου μνημονίου

kordatos-kwstras-iiτου Κώστα Κορδάτου, Εκπαιδευτικού ΕΠΑΛ Καινουργίου

Με οδηγό τα πορίσματα του στημένου “εθνικού διαλόγου” το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στη νομοθέτηση αντιδραστικής τομής στην εκπαίδευση με τον “εγκαινιασμό” νέων ταξικών φραγμών. Θέλουν να επιβάλλουν πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσω της διαβόητης τράπεζας θεμάτων από το Γυμνάσιο. Παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις για το “τέλος των εξετάσεων” και την “ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια”, τα ταξικά – εξεταστικά πλέγματα σε όλες τις τάξεις τόσο του 4ετούς Γυμνασίου όσο και του 2ετούς Λυκείου εντείνονται. Προορίζουν τη μεγάλη πλειοψηφία των 16αρηδων για τη φθηνή κατάρτιση και τη μαύρη εργασία της μαθητείας σε ένα υποβαθμισμένο συρρικνωμένο σε τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ ή και στην μη τυπική εκπαίδευση των ΕΠΑΣ, αμέσως μετά το γυμνάσιο, προσαρμοσμένων πλήρως στις επιταγές των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα ξεσηκώνουν νέο τσουνάμι συγχωνεύσεων και κλεισίματος Γενικών Λυκείων. Επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα “αριστοκρατικό” Λύκειο για λίγους κι “εκλεκτούς”.

Μεθοδεύουν συστηματικά νέες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα με αιχμή για μια ακόμα φορά το ωράριο. Προετοιμάζουν την έξωση πολλών εκπαιδευτικών από τα Λύκεια. Η δήλωση του Α. Λιάκου ήταν ξεκάθαρη. Κάνει λόγο για το ξήλωμα δεκάδων ειδικοτήτων που “έχουν παρεισφρήσει” στα Λύκεια. Και στο φόντο αυτής της πολιτικής διαφαίνεται για άλλη μια φορά η σκληρή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων καθώς θα συνδέεται με δείκτες και μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μύθοι της “καλής αξιολόγησης” καταρρέουν για άλλη μια φορά αφού οι εκπαιδευτικοί αν δεν μπορούν ή δε θέλουν να ακολουθήσουν το πλαίσιο θα οδηγούνται εκτός σχολικής τάξης. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πως η αξιολόγηση είναι το εργαλείο εκείνο που οδηγεί στη χειραγώγηση, στην υποταγή και ανοίγει την πόρτα για τις απολύσεις.

Οι προθέσεις τους είναι απροκάλυπτες και κυνικές. Στο ίδιο το πόρισμα αναφέρεται πως πρέπει να καμφθούν οι αντιστάσεις”. Θέλουν τους εκπαιδευτικούς υποταγμένους και βαθιά διχασμένους απέναντι στην πολιτική εκείνη που συντρίβει το Δημόσιο Σχολείο, αποκλείει τη νέα γενιά από τη μόρφωση και τσακίζει τα εργασιακά δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο