*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Τα ατυχήματα πολλά, ιδίως τους μήνες του καλοκαιριού όπου χρησιμοποιούνται περισσότερα δίκυκλα. Με δεδομένο, ό,τι ακόμη και σήμερα πολλοί μηχανόβιοι έχουν το κράνος ανά χείρας και τρέχουν λες και είναι δικοί τους οι δρόμοι, τα ντελίβερι με τα δίκυκλα κάνουν “αγώνα” σε κάθε παραγγελία και γίνονται σφήνες σε κάθε προορισμό, ενώ οι γονείς βάζουν όλη την οικογένεια επάνω στο μηχανάκι – μηχανή και οδηγούν ανενόχλητοι θέτοντας σε κίνδυνο τα ίδια τους τα παιδιά.
Ο ΚΟΚ έχει ορίσει και ο νόμος πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί, για να μη θρηνήσουμε άλλα παιδιά και νέους στην άσφαλτο.
Τι ορίζει ο ΚΟΚ;
Σύμφωνα με το άρθρο 33 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κυρίως απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα με τέτοιο τρόπο που να δημιουργείται κίνδυνος για την σωματική τους ακεραιότητα, με τον αναβάτη να είναι υπεύθυνος για την ασφαλή μεταφορά τους μεριμνώντας κάθε φορά για τα απαιτούμενα.
Η μεταφορά ανηλίκων έως την ηλικία των πέντε ετών απαγορεύεται με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο, αν ο αναβάτης δεν έχει μεριμνήσει για την εγκατάσταση εγκεκριμένου συστήματος συγκράτησης.
Σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται η μεταφορά ανηλίκων με μοτοσικλέτα;
Το εν λόγω σύστημα, το οποίο μοιάζει με μικρό καρεκλάκι, πρέπει να είναι κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.
Αντίστοιχη απαγόρευση και για τους οδηγούς αυτοκινήτων
Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχη απαγόρευση υπάρχει για και τους οδηγούς των αυτοκινήτων, οι οποίοι απαγορεύεται να μεταφέρουν παιδί στη θέση του συνοδηγού που έχει ηλικία μικρότερη των 12 ετών εφόσον και σε αυτή την περίπτωση δεν έχει τοποθετηθεί εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης.
Ακόμη και αν το παιδί που επιθυμείτε να μεταφέρετε με το δίκυκλο σας έχει μεγαλύτερη ηλικία από αυτή που ορίζει ο νόμος για την υποχρεωτική ύπαρξη ειδικού συστήματος συγκράτησης, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα πρέπει να τα μεταφέρετε σε καμία περίπτωση.
Για να μπορεί ένα παιδί να μεταφερθεί με ασφάλεια πάνω σε δίκυκλο θα πρέπει το ύψος και οι γενικότερες διαστάσεις του να τού επιτρέπουν να τοποθετεί με άνεση τα πόδια του στα μαρσπιέ, όπως πρέπει γίνεται άλλωστε και με οποιονδήποτε συνεπιβάτη. Επίσης θα πρέπει να κάθεται πάντα πίσω από τον αναβάτη στην ενδεδειγμένη θέση που υπάρχει στο δίκυκλο για τον συνεπιβάτη και να κρατιέται από αυτόν.
Υποχρεωτική χρήση κράνους
Φυσικά υποχρεωτικό είναι και το κράνος που θα πρέπει να φορά το παιδί, το οποίο θα πρέπει να ταιριάζει σωστά στο κεφάλι του, ενώ καλό θα είναι ο κάτοχος της μοτοσικλέτας, του παπιού, του scooter ή του μοτοποδηλάτου να έχει μεριμνήσει και να έχει εξοπλιστεί και με επιπλέον προστατευτικό εξοπλισμό, όπως είναι το μπουφάν, τα γάντια και οι επιγονατίδες.
Επίσης, σε καμία περίπτωση το παιδί δεν πρέπει να μεταφερθεί με δίκυκλο αν δεν φοράει τουλάχιστον παπούτσι (όχι παντόφλες), με το καλύτερο φυσικά να είναι και σε αυτή την περίπτωση ένα τεχνικό παπούτσι «μοτοσικλέτας» που έχει σχεδιαστεί γι’ αυτό το σκοπό.
Που ανέρχεται το πρόστιμο
Το διοικητικό πρόστιμο των μόλις 80 ευρώ που θα κληθεί να καταβάλλει εκείνος που δεν μεταφέρει σωστά ένα παιδί με μοτοσικλέτα, το αφήσαμε για το τέλος αφού έχει για ευνόητους λόγους την μικρότερη σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου η ασφάλεια ενός παιδιού κατά τη μεταφορά του, χωρίς να υπολογίζεται το οικονομικό κόστος για τον εξοπλισμό του και χωρίς να χρειάζεται να μας το υποδείξει κανείς, βρίσκεται στο άλλο άκρο.
Χρήσιμα tips για να θωρακίσετε το αυτοκίνητο σας το καλοκαίρι!
Κ.Ο.Κ.: Όλα όσα ισχύουν πλέον για ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια
Καύσωνας: 5 συμβουλές για πιο δροσερές και άνετες μετακινήσεις