Απόψεις

Έκφραση διαφωνίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Πάτρας στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Πάτρας, εκφράζει την έντονη διαφωνία του με την έμπρακτη κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος που απεργάζεται η Κυβέρνηση.

Η Συνταγματική πρόβλεψη για παροχή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αποκλειστικά από δημόσιες δομές, ήθελε να προστατεύσει την παραγωγή νέων επιστημόνων από τις δυνάμεις της αγοραίας εκπαίδευσης.

Η νεολαία μας το 2006 αντιτάχθηκε επιτυχημένα στην τότε επιχειρούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16.

Σήμερα, μετά από πάνω από μια δεκαετία πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης, που οι κυβερνήσεις των μνημονίων απαξίωσαν σε τεράστιο βαθμό την εκπαίδευση συνολικά και δη την πανεπιστημιακή, έρχεται η σημερινή κυβέρνηση να επιβάλλει αλλότρια συμφέροντα.

Τη στιγμή που βάσει των επίσημων στοιχείων, το προσωπικό των ΑΕΙ είναι μειωμένο κατά 32,7%, των διδασκόντων κατά 14,8% και η χρηματοδότηση κατά 12% σε σχέση με το 2008, αντιστοιχούν 43 φοιτητές ανά μέλος ΔΕΠ ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 13 οι φοιτητές ανά μέλος ΔΕΠ.

Έχοντας υποβαθμίσει τις πανεπιστημιακές σπουδές, έχοντας κλείσει το δρόμο σε πολλά παιδιά χαμηλής οικονομικής επιφάνειας για τα ΑΕΙ με την εκτίναξη της παραπαιδείας και την υποβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έρχονται να ολοκληρώσουν το έγκλημα: να επιτρέψουν, παρά το Σύνταγμα, να στηθούν «μαγαζάκια» που θα πουλάν πτυχία σε όσους δεν κατορθώσουν να εισαχθούν μέσω του θεσμού των πανελληνίων στα κρατικά ΑΕΙ.

Θέλουν παιδεία για λίγους και εκλεκτούς και διάλυση κάθε δημόσιου χώρου.

Οι γονείς, οι πολίτες αυτής της χώρας, δεν πρέπει να επιτρέψουμε την παραβίαση των νόμων και του συντάγματος.

Θα σταθούμε στο πλάι των παιδιών μας στον αγώνα για ισότιμη πρόσβαση σε μια ισχυρή Δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση που θα παρέχει ποιοτικές γνώσεις και επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου.

Αντιστεκόμαστε στην Αντιμεταρρύθμιση που προωθεί η Κυβέρνηση. Να αποσύρουν τώρα τα σχέδιά τους, αλλιώς θα θερίσουν θύελλες.

Μετάβαση στο περιεχόμενο