Απόψεις

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: “Έχουμε φτάσει να έχουμε δασκάλους αγράμματους στο ελληνικό σχολείο”

Η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ, βυζαντινολόγος – ιστορικός  και πρόεδρος του Δ.Σ. του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου των Δελφών αφηγήθηκε τη ζωή της και μεταξύ άλλων ρωτήθηκε για το πώς βλέπει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και πώς κρίνει τις αλλαγές που ψηφίστηκαν πριν από ένα μήνα από το Υπουργείο Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου. Οι απαντήσεις της θα συζητηθούν καθώς ήταν ιδιατέρως καυστική για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα σχολεία μας.

Τι είπε η γνωστή βυζαντινολόγος για το ελληνικό σχολείο και τους εκπαιδευτικούς

• Το σχολείο είναι θέμα, πρωτίστως, των παιδιών και ύστερα των εκπαιδευτικών και των γονιών. Όλες οι μεταρρυθμίσεις που προηγήθηκαν αφορούσαν τους εκπαιδευτικούς και τα προγράμματα διδασκαλίας. Καμία δεν επικεντρώθηκε στους μαθητές. Και γι’ αυτό θεωρώ ότι δεν είδαμε μεταρρυθμίσεις παρά μόνο διαρθρωτικές αλλαγές, ανάλογα με το κόμμα, τα συνδικάτα. Ποτέ, όμως, για την ουσία. Γι’ αυτό έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε δασκάλους αγράμματους. Εξού και δεν εκπλήσσομαι με τα ανορθόγραφα πανό. Διαδηλώνουν και αντιδρούν προκειμένου να μην προχωρήσει η αξιολόγηση. Στη δική μου εποχή οι τάξεις αριθμούσαν 100 μαθητές και όταν έρχονταν για έλεγχο οι επιθεωρητές οι δάσκαλοι έτρεμαν μην τυχόν και απαντήσουμε κάτι λάθος. Σήμερα η μόνη μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει είναι να μη γίνονται μεταρρυθμίσεις. Να απαγορευτούν. Να αφήσουν μια ολόκληρη γενιά να εξελιχθεί χωρίς παρεμβάσεις. Είναι αστείο το ότι οι ίδιοι που ψήφισαν τον νόμο Διαμαντοπούλου ήταν εκείνοι που τον ξήλωσαν. Άραγε, τι να περιμένουμε;

 

Διαβάστε σχετικά

Ελένη Αρβελέρ: «Η Ελλάδα κινδυνεύει από τους Έλληνες που ξέχασαν να είναι Έλληνες»

Θανάσης Κ. Τσακαλίδης: Αξιολόγηση Πανεπιστημίων – Αδελφοποίηση Τμημάτων βάσει μνημονίου συνεργασίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο