Ομάδα νευροεπιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, στην Ιταλία, σε συνεργασία με άλλους ερευνητές από το CNRS και το Université Paris Cité, βρήκαν στοιχεία ότι η νευρική ανάπτυξη των εμβρύων στη μήτρα επηρεάζεται από τη γλώσσα που ακούν να μιλούν οι μητέρες τους. Η εργασία των ερευνητών, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Advances, περιγράφει την έρευνα που διεξήγαγε με νεογέννητα μωρά.
Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι τα μωρά που βρίσκονται ακόμα στη μήτρα (ξεκινώντας από περίπου επτά μηνών) μπορούν να ακούσουν πότε μιλά η μητέρα τους. Μπορούν επίσης να ακούσουν άλλους ήχους, όπως άλλες φωνές, μουσική και γενικό θόρυβο.
Επίσης έχουν την ικανότητα να αναγνωρίσουν τη φωνή της μητέρας τους μετά τη γέννηση και συγκεκριμένες μελωδίες που σχετίζονται με την ομιλία της. Λιγότερα κατανοητό είναι τι είδους επίδραση έχει η ακρόαση τέτοιων ήχων στη νευρική ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού.
*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Πως έγινε η μελέτη
Για να μάθει περισσότερα, η ερευνητική ομάδα στην Ιταλία διεξήγαγε ένα πείραμα στο οποίο συμμετείχαν 33 νεογέννητα και οι μητέρες τους, οι οποίες ήταν γηγενείς Γαλλίδες.
Τα πειράματα συνίστατο στην τοποθέτηση ειδικών συσκευών στο κεφάλι όλων των νεογέννητων «εθελοντών» που επέτρεπαν την παρακολούθηση του εγκεφάλου τους αμέσως μετά τη γέννηση.
Καθώς τα μωρά κοιμόντουσαν, οι ερευνητές έπαιξαν ηχογραφήσεις ενός ατόμου που διάβαζε διαφορετικές γλωσσικές εκδόσεις του βιβλίου «Goldilocks, and the Three Bears».
Οι εγγραφές από τις ειδικές συσκευές ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου σιωπής πριν από την αναπαραγωγή του βιβλίου, συνεχίστηκαν κατά την ανάγνωση και επίσης κατά τη διάρκεια μιας περιόδου σιωπής μετά.
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα
Μελετώντας τις αναγνώσεις των αποτελεσμάτων των ειδικών συσκευών, η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι τα μωρά που άκουγαν την ιστορία στα γαλλικά εμφάνισαν αύξηση αντιδράσεων.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό το εύρημα είναι απόδειξη ότι ο εγκέφαλος του μωρού επηρεάζεται με μοναδικό τρόπο από την έκθεση σε μια μοναδική γλώσσα ενώ ήταν ακόμα στη μήτρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα γαλλικά.
Οι ερευνητές διεξήγαγαν επίσης ανάλυση διακυμάνσεων στις μετρήσεις των αποτελεσμάτων των εγγραφών και βρήκαν ότι είναι ισχυρότεροι στη ζώνη θήτα, η οποία έχει δείξει προηγούμενη έρευνα ότι σχετίζεται με μονάδες ομιλίας σε επίπεδο συλλαβής. Αυτό, πιστεύει η ομάδα, δείχνει ότι ο εγκέφαλος των βρεφών συντονίστηκε με τα γλωσσικά στοιχεία που υπήρχαν στη γλώσσα που είχαν ακούσει.
Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι η νευρική απόκριση των μωρών φάνηκε πιο έντονα στις αναγνώσεις των αποτελεσμάτων των εγγραφών των ειδικών συσκευών όταν το βιβλίο διαβάζονταν στα γαλλικά, υποδηλώνοντας ότι η προγεννητική έκθεση σε μια δεδομένη γλώσσα έπαιξε ρόλο στη νευρική ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.
Έρευνα: Μωρά τεσσάρων μηνών παρουσιάζουν σημάδια αυτοαντίληψης