Μέτρα για τη ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, όπως τη θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, προτείνουν με σχετικό ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές με στόχο τους μηδενικούς θανάτους στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.
Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια της ΕΕ, που εγκρίθηκε την Τετάρτη με 615 ψήφους υπέρ, 24 και 48 αποχές, σημειώνει ότι περίπου 22 700 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120 000 τραυματίζονται σοβαρά. Η πρόοδος στη μείωση των ποσοστών θνησιμότητας έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια και η ΕΕ έχασε τον στόχο που είχε η ίδια επιβάλλει προκειμένου να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 και 2020 (ο τελευταίος μειώθηκε μόλις κατά 36%).
*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —> ΕΔΩ
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οι ασφαλέστεροι δρόμοι είναι εκείνοι στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους), ενώ η Ρουμανία έχει το αρνητικό ρεκόρ το 2020 με 85 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Ο μέσος όρος θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι.
Όριο ταχύτητας στις πόλης και μηδενική ανοχή στο αλκοόλ
Η ταχύτητα είναι βασικός παράγοντας σχεδόν για το 30% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές. Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως προτείνουν, όπως τη θέσπιση μέγιστης ταχύτητας κίνησης στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού πεζών και ποδηλάτων. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του δρόμου, οι ευρωβουλετές επιμένουν επίσης σε ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, υπογραμμίζοντας ότι το αλκοόλ εμπλέκεται περίπου στο 25% όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων στο δρόμο.
Κίνητρα ασφάλειας
Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης ενός «driving safe mode» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστούν οι περισπασμοί κατά την οδήγηση. Θα πρέπει, επίσης, να υπάρχουν φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά συστήματα ασφάλισης αυτοκινήτων για την αγορά και χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές.
Καλύτερες υποδομές και περισσότερος συντονισμός
Οι ευρωβουλευτές ζητούν ταυτόχρονα περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα ενισχύουν την οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων. Καλούν επίσης τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν Εθνικά Ταμεία Οδικής Ασφάλειας που θα διοχετεύουν τα ποσά που λαμβάνονται από πρόστιμα οδικής κυκλοφορίας σε έργα οδικής ασφάλειας.
Για την ορθή εφαρμογή των επόμενων βημάτων στην πολιτική της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή να δημιουργήσει έναν ευρωπαϊκό οργανισμό οδικών μεταφορών που θα υποστηρίζει βιώσιμες, ασφαλείς και έξυπνες οδικές μεταφορές.
Η εισηγήτρια του ψηφίσματος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Έλενα Κουντουρά, δήλωσε:
«Για πάρα πολύ καιρό, οι Ευρωπαίοι έπρεπε να ζήσουν με έναν απαράδεκτο αριθμό νεκρών στους δρόμους μας. Είναι ρεαλιστικό να επιδιώξουμε τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, εάν η ΕΕ και τα κράτη μέλη δεσμευτούν για καλύτερη οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με ισχυρή πολιτική βούληση και επαρκή χρηματοδότηση. Γνωρίζουμε ήδη τι σκοτώνει στο δρόμο, επομένως καλούμε την Επιτροπή και τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν συγκεκριμένα και σωτήρια μέτρα για να υποστηρίξουν αυτές τις προσπάθειες, όπως χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ειδικά τη δημιουργία ενός προκαθορισμένου ορίου 30 χλμ./ώρα, στροφή σε άλλες μορφές μεταφορών και σε έναν νέο Ευρωπαϊκό Οργανισμό Οδικών Μεταφορών».
ΔΟΥΒΡΗΣ Ηλεκτρικές Συσκευές Α.Ε.
Διαβάστε επίσης
Μύθος ότι μόνο στον καύσωνα κινδυνεύουν τα παιδιά στο αυτοκίνητο!
13 πράγματα που κάθε γονιός πρέπει να έχει στο αυτοκίνητο!
Αλλάζουν τα όρια επιβατών από Δευτέρα – Τι θα ισχύει στο εξής για ΙΧ, ταξί και παιδιά
7 λάθη που κάνουμε όταν βάζουμε το παιδί στο αυτοκίνητο
Τι ισχύει με τη χρήση της μάσκας μέσα στο αυτοκίνητο – Πότε είναι υποχρεωτική