Δεν πρέπει να υπάρχει φοιτητής που δεν έχει ταλαιπωρηθεί για να κάνει απλά πράγματα στη γραμματεία της σχολής του, όπως το να πάρει βαθμούς, σημειώσεις, πρόγραμμα μαθημάτων κ.ά.
Η υποστελέχωση, η ανοργανωσιά και τα «απρόοπτα» είναι χρόνιες παθογένειες του ελληνικού πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10% οι φοιτητές που δεν χρησιμοποιούν smartphones και υπολογιστές.
Σύμφωνα με όλες τις μελέτες, το ηλικιακό κοινό 18-24 ετών αποτελεί τους κατεξοχήν χρήστες των νέων τεχνολογιών. Αν τα παραπάνω ήταν οι βασικές παράμετροι μιας εξίσωσης που περιμένει να επιλυθεί, τότε το ερώτημα δεν θα ήταν άλλο από το ποιος και πότε θα αντικαταστήσει τη γραφειοκρατία με ψηφιακές εφαρμογές. Αυτές δεν είναι οι ίδιες οι σχολές γιατί δεν σκέφτονται ψηφιακά. Είναι όμως μια ομάδα έξι νεαρών προγραμματιστών που άρχισε να λύνει το πρόβλημα που αντιμετώπιζε στις σχολές της.
Ο Δημήτρης Κανέλης δημιούργησε την εφαρμογή όταν σπούδαζε στο ΟΠΑ, μαζί με άλλους πέντε νεαρούς προγραμματιστές.
«Σπούδαζα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, όταν έφτιαξα την πρώτη εκδοχή της εφαρμογής και τη διένειμα δωρεάν στους συμφοιτητές μου» λέει ο 26χρονος σήμερα Δημήτρης Κανέλης. «Η απήχησή της με ώθησε να την αναπτύξω περαιτέρω και έτσι τον Γενάρη παρουσιάσαμε με τους συνεργάτες μου τη νέα εφαρμογή, που περιλαμβάνει όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Αττικής, την Καλών Τεχνών, το Αριστοτέλειο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» συνεχίζει ο ίδιος. Το studdle παρέχει τις χρηστικές πληροφορίες που ψάχνουν οι φοιτητές, ιδίως εκείνοι των πρώτων ετών. Πρόγραμμα μαθημάτων και εξετάσεων, ανακοινώσεις του τμήματος κάθε φοιτητή, χάρτη με τα διαθέσιμα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενημέρωση για τις απεργίες στα ΜΜΜ και πρόσβαση στην ηλεκτρονική τάξη του Πανεπιστημίου τους.
Η εφαρμογή λειτουργεί σε android και iphone και την έχουν κατεβάσει ήδη 6.000 χρήστες, εκ των οποίων περισσότεροι από 5.000 τη χρησιμοποιούν συστηματικά. «Παρατηρούμε ότι κοιτάνε την εφαρμογή το πρωί, προκειμένου να δουν το πρόγραμμα της ημέρας» λέει ο Δ. Κανέλης.
Αντίστοιχες εφαρμογές υπάρχουν σε πληθώρα πανεπιστημίων της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, όμως συνήθως αποτελούν ανάπτυξη του ίδιου του ιδρύματος κάθε φορά και όχι εταιρειών, θέτοντας μάλιστα αυστηρό πλαίσιο προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων. Οι νεαροί προγραμματιστές έκαναν χρήση υλικών και διαδικασιών που υπάρχουν ευρέως διαθέσιμα στο ελληνικό Διαδίκτυο, όμως δεν αξιοποιούνται από τα ιδρύματα προκειμένου να καινοτομήσουν στην παροχή υπηρεσιών.
Οι χάρτες είναι google maps, τα διαθέσιμα Μέσα Μεταφοράς υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και οι πληροφορίες ανά σχολή ή καθηγητή υπάρχουν στις ιστοσελίδες των πανεπιστημίων. «Δεν προσφέρουμε καινούργιες πληροφορίες και δεν το βλέπουμε σαν δουλειά. Απλώς τις κάνουμε χρήσιμες για τους φοιτητές» λέει ο 26χρονος.
Το γεγονός, όμως, ότι δεν μιλούν ακριβώς την ίδια γλώσσα με τα ιδρύματα και τους φορείς, δεν τους αφήνει να αναπτύξουν όσο θέλουν και φαντάζονται την εφαρμογή. «Ζητάμε από τους πρυτάνεις να υιοθετήσουν επίσημα την εφαρμογή, ώστε να είμαστε σε θέση να αντλήσουμε πληροφορίες και διά ζώσης από τα πανεπιστήμια και να παράσχουμε νέες υπηρεσίες. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ειδικές ανακοινώσεις, αναβολές μαθημάτων, νέα των γραφείων διασύνδεσης, ακόμα και ειδοποιήσεις για προγράμματα μαθητείας ή αγγελίες εργασίας» συνεχίζει ο ίδιος. Ενα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αφορά τα δημόσια δεδομένα.
Οι πληροφορίες του ΟΑΣΑ για παράδειγμα έχουν copyright και ο οργανισμός δεν δίνει τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των πληροφοριών του, όπως θα ήταν π.χ. ο σχεδιασμός μιας διαδρομής, κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Εχει συνάψει όμως ειδική συμφωνία με την google, η οποία και ενσωματώνει τις εφαρμογές αυτές στο μενού των υπηρεσιών της. Το studdle προς το παρόν επεκτείνεται στην κάλυψη όλων των πανεπιστημίων της χώρας. Οντας εθελοντική προσπάθεια δεν ρισκάρει να αντιπαρατεθεί με το Δημόσιο για τη χρήση των πληροφοριών του. «Είδαμε το copyright και απλώς σταματήσαμε» λέει χαρακτηριστικά ο Δ. Κανέλης.