Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου & της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Τριάδας Ν. Ευβοίας συμμετέχοντας φέτος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν «άγνωστες» πλευρές της προσωπικότητας και των χαρισμάτων τους.
Μέσα από την τέχνη, το παιχνίδι, την αναζήτηση, την περιπέτεια, την αγάπη για το συνάνθρωπο, οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα σχολείο χαράς, δημιουργίας, ανθρωπιάς, αλληλεγγύης απέναντι σε όλους όσοι μας χρειάζονται. Και τα κατάφεραν! Με μαρκαδόρους, μολύβια, χρώματα, φαντασία και κέφι όλοι μαζί ξεκίνησαν τις δικές τους δημιουργίες. Οι μαθητές διασκέδασαν, δημιούργησαν, έπαιξαν, έμαθαν πώς η συνεργασία είναι ο καλύτερος τρόπος εργασίας, συμμετοχής και δράσης και έγιναν οι ίδιοι αγγελιοφόροι θετικών μηνυμάτων για τα παιδιά όλου του κόσμου.
Παρακάτω ακολουθεί το μήνυμα των εκπαιδευτικών του σχολείου που μας περιγράφουν όλα όσα έζησαν τη φετινή χρονιά με τους μαθητές τους:
«Με στόχο την προώθηση της αγωγής ειρήνης και την ανάπτυξη μιας ανθρωπιστικής στάσης ζωής, τα θεμέλια της οποίας τίθενται στην τρυφερή ηλικία, ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μας με γνωριμία των χωρών: Περού, Ινδία, Κίνα, Τσαντ Αφρικής. Οι μικροί οικοδεσπότες της κάθε χώρας μας «ξενάγησαν» στα άγνωστα μονοπάτια των διαφορετικών πολιτισμών–κουλτούρας, αλλά και των διαφορετικών αναγκών που βιώνουν.
Ακολούθως συσχετίσαμε τις δυσκολίες, που πρώτη φορά έμαθαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, ότι υπάρχουν στη ζωή των άλλων παιδιών της ηλικίας τους, με τη δράση του οργανισμού της UNICEF. Έτσι φτιάξαμε την αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών που πρέπει να ισχύουν για όλα τα παιδιά της γης: Ειρήνη, Προστασία από τον Πόλεμο, Σεβασμό στη Διαφορετικότητα και έγινε προσπάθεια να αντιληφθούν ότι τελικά, στη ζωή μας, τα αγαθά που κάποιοι θεωρούμε δεδομένα, άλλοι μοχθούν και πασχίζουν για την απόκτηση τους.
Με γνώμονα τη διαπολιτισμική προσέγγιση της γνώσης, επιχειρείται η γνωριμία με το διαφορετικό. Στο σημείο αυτό φτιάξαμε τον άνθρωπο της UNICEF. Η ανθρώπινη οντότητα παίρνει σχήμα μέσα από πολύπλευρες εικόνες. Οι χώρες που «πονούν» από τη μία, οι «ανεπτυγμένες» χώρες και η δράση της UNICEF καταλύτης ανάμεσα τους.
Το mobile με τα περιστέρια της ειρήνης ολοκλήρωσε την ανάρτηση των αναγκών και των δικαιωμάτων μας, ενώ μάθαμε τα τραγούδια «Η οθόνη του ουρανού», «Όλοι μαζί μια νέα ελπίδα», «Όπου υπάρχει αγάπη», «Αδελφάκια όλου του κόσμου».
Το πρόγραμμα μας έκλεισε με την ανάγνωση βιβλίων σχετικά με τη διαφορετικότητα και πραγματοποιήσαμε δραματοποίηση διασκευασμένων θεατρικών που τονίζει την ανάγκη για ενότητα, ελευθερία και ειρήνη, «Τα παιδιά της γης» και «Ο διαφορετικός Μπούφος».
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, και οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου.»
]]>