Η ιστορία της ύπαρξής τους έχει πάνω από μια χιλιετία. Αρχικά, τα καπέλα χρησιμοποιήθηκαν όχι μόνο για να καλύψουν το κεφάλι από τις καιρικές συνθήκες και είχαν ιδιαίτερο νόημα. Συμβολίζουν την κατάσταση του ιδιοκτήτη και θεωρούνταν ακόμη και προικισμένες με μαγικές ιδιότητες. Αλλά η πιο ενδιαφέρουσα περίοδος στην ιστορία της προέλευσης των καπέλων ξεκίνησε στη μεσαιωνική Ευρώπη. Ήταν τότε ότι υπήρχαν τα πρωτότυπα των μοντέλων που υπάρχουν σήμερα.
*Mη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Ιστορικό της προέλευσης των καπέλων με ευρύτατο περίγραμμα
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το καπέλο χρησίμευε ως ένα είδος τηλεφωνικής κάρτας και αποδείχθηκε ότι ανήκε σε μια συγκεκριμένη περιουσία. Έτσι, τα μοντέλα άχυρου θεωρούνταν το πλήθος των αγροτών και των αστικών φτωχών. Αλλά οι πλούσιοι και ευγενείς δεν αρνήθηκαν τον εαυτό τους πολυτελή, περίτεχνα διακοσμημένα μάλλινα και μεταξωτά καλύμματα κεφαλής. Επιπλέον, αρχικά, τα γυναικεία μοντέλα ήταν πολύ πιο μετριοπαθή, οι άνδρες έθεταν τον τόνο.
Ένας τεράστιος ρόλος στην ιστορία των καπέλων έπαιξε η Γαλλία – ή μάλλον τα βασιλικά της δικαστήρια των 16-17 αιώνων. Ήταν εκείνη η πολυτέλεια και η αίγλη που είχαν ανυψωθεί στη λατρεία και μάλιστα εμφανίστηκε η έκφραση “Βερσαλλίες υπαγορεύει”. Η μόδα που υιοθετήθηκε στο δικαστήριο του Louis XIV, εξαπλώθηκε γρήγορα σε όλη την Ευρώπη.
Η ιστορία ενός καπέλου με μεγάλη κλίση αναπτύχθηκε σύμφωνα με το δικό του σενάριο. Τα πολυτελή σχέδια με δαντέλα και σατέν διακοσμούσαν με γιρλάντες με λουλούδια, ογκώδη φτερά, λοφίσματα και ακόμη και θεματικές συνθέσεις. Το τούλι ενός τέτοιου καπέλου θα μπορούσε να στεφθεί με μικροσκοπικό μοντέλο ιστιοφόρου, “καλάθι με φρούτα” ή σύνθεση που μιμείται ένα κοπάδι εξωτικών πτηνών. Φαντασία των τότε σχεδιαστών δεν ήταν να καταλάβουν. Τι μόνο κοσμήματα με φρέσκα λουλούδια κοστίζουν – η πιο μοντέρνα επιλογή στο γαλλικό βασιλικό δικαστήριο.
Το αγαπημένο των βασιλιάδων έδωσε τον τόνο στη μόδα. Ήταν αυτοί που ενέκριναν τη διακόσμηση των καπέλων με κοσμήματα στη μόδα. Μεγάλες καρφίτσες από σμαράγδια, διαμάντια ή ρουμπίνια, άλλαξαν ανάλογα με τη διάθεση.
Αλλά στις αρχές του 18ου αιώνα, η μόδα έκανε μια εντελώς απροσδόκητη στροφή. Οι κυρίες άρχισαν να φορούν πολύ υψηλές περούκες, για χάρη της οποίας ξύπνησαν και φαλακρό. Οι περούκες ήταν πολυτελώς διακοσμημένες με λουλούδια, φτερά και κοσμήματα. Και τα καπέλα πήγαν στη σκιά για λίγο.
Στα τέλη του αιώνα, η γαλλική βασίλισσα Marie Antoinette συνέβαλε στην ιστορία της μόδας. Οι περούκες είναι κάτι από το παρελθόν, και περίπλοκα hairstyles από τα μαλλιά τους απαιτούνται νέα στυλ καπέλα. Μοντέρνα καπέλα της περιόδου αυτής θα μπορούσαν να φθάσουν σε ένα μέτρο σε διάμετρο, κορδέλες, φτερά και δαντέλες χρησιμοποιήθηκαν στη διακόσμηση.
Οι ιστορικοί της μόδας ισχυρίζονται ότι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα από την ιστορία των καπέλων χρονολογείται από αυτή την περίοδο – τώρα θα ονομαζόταν εγκατάσταση. Ο Hatter XVIII δημιούργησε μια “ζωντανή” διακόσμηση. Ένας ειδικός μηχανισμός ήταν ραμμένος στο μοντέλο, χάρη στην οποία οι πεταλούδες ή τα πουλιά που το διακοσμούσαν άρχισαν να κινούνται.
Ιστορία της δημιουργίας καπέλων στη Ρωσία
Πολλά έχουν αλλάξει την εμφάνιση του νέου αιώνα – η εποχή του χαριτωμένου ροκοκό είναι ένα πράγμα του παρελθόντος. Και την ίδια στιγμή, εντελώς νέα στυλ μπήκε στη μόδα. Η γαλλική μόδα επέκτεινε τα σύνορά της και είναι η αρχή του αιώνα 19 που θεωρείται η αρχή της ιστορίας των καπέλων στη Ρωσία. Για να είμαστε δίκαιοι, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αυτοκράτορας Πέτρος ο Μέγας στην αρχή του αιώνα 18 προσπάθησε να ενθουσιάσει μια ευρωπαϊκή, συμπεριλαμβανομένης της γυναικείας, μόδας για καπέλα. Και αν στη μόδα των ανδρών – ειδικά στις στρατιωτικές στολές – τα καπέλα αυτά ριζώθηκαν τέλεια, τότε στη γυναικεία μόδα εμφανίστηκαν πλήρως σχεδόν δύο αιώνες αργότερα.
Η ιστορία των γυναικείων καπέλων στη Ρωσία δεν υπερβαίνει τα τριακόσια χρόνια. Αυτό εξηγείται από τη διαφορά στους πολιτισμούς και τις νοοτροπίες – οι ρωσικές γυναίκες, όπως οι Ευρωπαίοι, δεν άφησαν το σπίτι με τα κεφάλια τους ακάλυπτα. Αλλά ακόμη και οι αριστοκράτες αποτίουν φόρο τιμής στις παραδοσιακές εθνικές κεφαλές, την πολυτέλεια και τη διακόσμηση που θα μπορούσε να ζηλέψει οποιαδήποτε γαλλική βασίλισσα.
Για να φορέσει αυτά τα μοντέλα, από τον ορισμό της κατηγορίας θα μπορούσε μόνο ευγενή κυρίες. Η αριστοκρατία και η πολυπλοκότητα αυτών των μοντέλων έχει επιζήσει μέχρι σήμερα.
Καπέλα από τη βασίλισσα της Αγγλίας και το ύφος του “cloche”
Υπήρξαν πολλές περιπέτειες στην ιστορία των γυναικείων καπέλων. Το πιο μοντέρνο και δεν χάνει τη σημασία του είναι το Royal Ascot – το πιο διάσημο ιπποδρομίες σε ολόκληρο τον κόσμο, στο οποίο κυρίες έρχονται στα πιο περίπλοκα καπέλα. Κάθε μέρα από τις πέντε – σε καινούργιες. Ίσως είναι αυτές οι επιλογές που δίνουν στους σχεδιαστές έναν λόγο για νέες ιδέες. Συντηρητικά, όπως αρμόζει στη βασίλισσα της Βρετανίας, η Ελισάβετ Β ‘θέτει τον τόνο – δεν εμφανίζεται ποτέ στο κοινό χωρίς καπέλο. Έχει, παρεμπιπτόντως, ένα προσωπικό μουσείο αυτών των καπέλων.
Η Βασίλισσα της Αγγλίας είναι ο αδιαφιλονίκητος trendsetter σε αυτή την τάση. Παρά το γεγονός ότι είναι σχεδόν εκατό ετών, τόσοι πολλοί κομψοί άνθρωποι γνωρίζουν πώς να φορούν καπέλα.
Δεν πρέπει να χάσετε από μια τέτοια σειρά της μόδας ιστορίας όπως το καπέλο-cloche. Έγιναν δημοφιλείς στις αρχές του περασμένου αιώνα, αλλά ακόμη και σήμερα δεν χάνουν έδαφος. Ογκομετρικό, μαλακό, λεπτό τούλι και πολύ στενά χωράφια – το άψογο στυλ “cloche” είναι ακόμη σε ζήτηση σήμερα.
Ιστορικό κυλίνδρου καπέλων
Καπέλα-κυλίνδρους στην ιστορία της μόδας των γυναικών εισήχθη από κανένα άλλο εκτός από Marlene Dietrich στο 30 του περασμένου αιώνα. Πριν από αυτήν, αυτά τα μοντέλα θεωρούνταν αποκλειστικά αρσενικά. Πολύ υψηλό τούλι και στενά περιθώρια – ένα τέτοιο μοντέλο ήταν πάντα ανάλογο και μια επίδειξη ενός εκατομμυρίου κρατών.
Η Marlene δίδαξε τις πιο μοντέρνες γυναίκες σε όλο τον κόσμο να φορούν όχι μόνο παντελόνια αλλά και κυλίνδρους. Το ύφος είναι σίγουρα πολύπλοκο – απαιτεί όχι μόνο μια ιδανική φιγούρα, αλλά και ειδικά χαρακτηριστικά χαρακτήρα.
Ήταν αυτή που εισήγαγε την έννοια της “κομψότητας” στις σύγχρονες τάσεις. Ο κύλινδρος, αρχικά – ειλικρινά αρσενικό μοντέλο, μιλά για την κατάσταση του ιδιοκτήτη του. Εμφανίστηκε στην Αγγλία στη μέση του αιώνα 19 ως χαρακτηριστικό γνώρισμα πλούσιων και επιτυχημένων ανδρών.
Για την κατασκευή του, τότε και μόνο τώρα χρησιμοποιήθηκε φυσικό μετάξι. Έχει περάσει μόνο ένας αιώνας – και οι κύλινδροι έχουν γίνει πτυσσόμενοι – μόνο χαστούκωμα στην κορυφή και πτυχώσεις καπέλων – η ενσωματωμένη συσκευή σας επιτρέπει να κυριολεκτικά “καταρρέουν” αυτά τα μοντέλα με μία κίνηση του χεριού. Και, φυσικά, φοριούνται σε ειλικρινά θηλυκά σύνολα.
10 stylish καρέ που θα σας κάνουν να πείτε αντίο στα μακριά μαλλιά