Απόψεις Προτεινόμενο

Κάποια παιδιά δεν θα σπουδάσουν αυτό που πραγματικά ήθελαν, αλλά «στη σχολή που χώρεσαν»…

Οι βάσεις ανακοινώθηκαν και για άλλη μία φορά τα φροντιστήρια μέσης Εκπαίδευσης του Ομίλου ΚάΠα, πέτυχαν τον στόχο τους καταφέρνοντας να εισάγουν σχεδόν το 100% των υποψηφίων στις ανώτατες σχολές!   14101522_10154476897491591_42981656_n
Το juniorsclub.gr απευθύνθηκε στον Διευθυντή Σπουδών του Ομίλου ΚάΠα, κο Χρήστο Καφέζα, για μια συνολική αποτίμηση των φετινών Πανελληνίων 2016. 
 
j.c:Κύριε Καφέζα, ποια είναι η δική σας εκτίμηση για τις βάσεις 2016; Τι είναι αυτό το οποίο τις χαρακτηρίζει; 
 
Χ.Κ.:Κάθε χρόνο σχολιάζουμε κάτι. Φέτος αυτό το οποίο τις χαρακτηρίζει είναι το νέο σύστημα εισαγωγής, οπότε δεν είναι δυνατή η σύγκριση της βάσης της σχολής αφού ισχύουν άλλοι κανόνες για την συγκέντρωση μορίων.
 
j.c.:Σχολιάστηκε πολύ αρνητικά το γεγονός ότι είχαμε στα παιδαγωγικά εισαγωγή με 9.000 μόρια… Ποια είναι η δική σας άποψη;
 
Χ.Κ.:Για να μπορέσει ο μαθητής να δηλώσει σχολές του 4ου Επιστημονικού πεδίου πρέπει να διαγωνισθεί Πανελλαδικά σε 5ο μάθημα. Γενικότερα παρατηρήθηκε αδικαιολόγητη άρνηση των μαθητών και ιδιαίτερα των με καλές ή μέτριες επιδόσεις να διαγωνισθούν σε ένα επιπλέον των 4 υποχρεωτικά μαθημάτων. Η άρνηση αυτή ενισχύεται διότι για τους μαθητές της ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών το 5ο μάθημα είναι Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Μάθημα που αντιμετωπίζεται από τους εν λόγω μαθητές με καχυποψία αλλά και με δυσκολία. Για τους μαθητές της ομάδας θετικών Σπουδών το 5ο μάθημα είναι Ιστορία Γενικής Παιδείας. Μάθημα που διαφοροποιείται αρκετά από τα άλλα μαθήματα.
 
Η βασική αιτία που οι βάσεις των Παιδαγωγικών σχολών είναι τόσο χαμηλές οφείλεται στο ότι οι μαθητές που διαγωνίσθηκαν στο κατάλληλο 5ο μάθημα ήταν λιγότεροι από τις διαθέσιμες θέσεις των παιδαγωγικών σχολών. Έτσι βοηθήθηκαν οι μαθητές που είχαν λίγα μόρια αλλά το 5ο μάθημα, να εισαχθούν σε κάποια παιδαγωγική σχολή.
 
Όπως διαμορφώθηκαν τα πράγματα σίγουρα κάποιοι από τους εισαχθέντες δεν θα σπουδάσουν αυτό που πραγματικά ήθελαν, αλλά «στη σχολή που χώρεσαν». Το τελευταίο είναι αρκετά επικίνδυνο ειδικά επειδή από αυτές τις σχολές προκύπτουν οι άνθρωποι που πρέπει να εκπαιδεύσουν σωστά τα «νέα βλαστάρια».
 
j.c.Ποια επαγγέλματα επέλεξαν οι μαθητές σας; Επηρέασε η οικονομική κρίση έτσι ώστε να επιλέξουν την άμεση αποκατάσταση (π.χ. τουριστικές σχολές και στρατιωτικές);
 
X.K.:Προσπάθησα να συμβουλεύσω τους μαθητές μας να επιλέξουν κάποια από τις σχολές που τους αρέσει και παράλληλα να βρίσκεται στην πόλη μας ή σε άλλη πόλη κοντά σε αυτήν. Το θετικό είναι ότι στην Πάτρα βρίσκονται αρκετές σχολές πολλών κατηγοριών, εκτός από ελάχιστες. 

Βέβαια σε πολύ ειδικές περιπτώσεις δημιουργήθηκε ανάγκη λόγω αβεβαιότητας των βάσεων που προέκυψε από το ότι το σύστημα εισαγωγής ήταν καινούργιο, να δηλωθούν στο μηχανογραφικό σχολές ίδιες με της Πάτρας που εδρεύουν σε άλλες πόλεις. Αυτό ήταν απαιτητό προκειμένου να ήταν κατοχυρωμένη η επιλογή της σχολής που ήθελε να σπουδάσει ο μαθητής και όχι να είναι μοναδικό κριτήριο η επιλογή της πόλης.

Τότε βέβαια χρειάσθηκε να τεκμηριώσω την επιλογή αυτή στους γονείς για να έχουμε την συγκατάθεσή τους. Ομολογώ ότι φέτος τις περισσότερες φορές ήταν κατορθωτό σε αντίθεση με πέρσι που ήταν νωπή η σύγχυση που δημιουργήθηκε λόγω των capital controls.

Τα αποτελέσματα όμως χαροποίησαν γονείς και εμάς ,αφού τελικά τα παιδιά μας κατάφεραν να περάσουν και στην σχολή της προτίμησής τους, αλλά και να παραμείνουν στην πόλη μας.

Βάσεις 2016: Δείτε αναλυτικά όλους τους πίνακες βαθμολογίας

 

 

 

 

]]>

Μετάβαση στο περιεχόμενο