Μαθησιακές Δυσκολίες / Ειδική Αγωγή

Μαθησιακή δυσκολία ή τεμπελιά; – Πως μπορείτε να το ξεχωρίσετε

Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες» χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο διαταραχών που μειώνουν την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνήσει ή να μάθει.

Αν και η μαθησιακή δυσκολία αποτελεί πλέον ένα συχνό, αλλά και αντιμετωπίσιμο φαινόμενο, η ανακοίνωση σε ένα γονιό ή η συνειδητοποίηση ότι το παιδί του έχει μαθησιακή δυσκολία δημιουργεί αισθήματα άγχους, άρνησης, θυμού, ενοχής και φόβου.

Αφού ο γονιός το αποδεχτεί, τότε είναι έτοιμος να βοηθήσει το παιδί του. 

Πολλές φορές η μαθησιακή δυσκολία μπορεί να μπερδευτεί με την τεμπελιά και το αντίστροφο. Γι’αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως να διακρίνουμε πότε το παιδί όντως εκδηλώνει μία τέτοια συμπεριφορά.

*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ

Πώς να το διαγνώσετε

Η διαδικασία ανάγνωσης και γραφής ολοκληρώνεται στην Β Δημοτικού. Τα ενδεικτικά σημεία όμως από ένα παιδί που αντιμετωπίζει μαθησιακό πρόβλημα εκδηλώνονται από την ηλικία των 4 ετών, όπου υπάρχει δυσκολία στην άρθρωση του προφορικού λόγου δηλ. δεν μιλάει καθαρά και δυσκολεύεται να προφέρει πολυσύλλαβες λέξεις ή λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα (τραγούδι, γάργαρο).

Συγκεκριμένα

Στην ανάγνωση: Αν ξεχνά λέξεις, αν αντικαθιστά γράμματα ή συλλαβές μια λέξης (πενό αντί νερό, λάγα αντί γάλα, χαγελαω αντί χαμογελάω), αν αντιστρέφει ή παραλείπει γράμματα (ερό αντί νερό, ταργουδι αντί τραγούδι), αν αντικαθιστά λέξεις (αέρα αντί παρέα)

Στην γραφή: Αν κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη , αν παραλείπει ή μπερδεύει φθόγγους και συλλαβές, αν μπερδεύει την σειρά των γραμμάτων στους δίφθογγους, αν δεν βάζει σημεία στίξης , αν γράφει με άστατη γραφή, αν ανεβοκατεβαίνει στην γραμμή του τετραδίου.

Στα μαθηματικά: Αν δυσκολεύεται στην κατανόηση ή εκτέλεση απλών μαθηματικών πράξεων (πρόσθεση, αφαίρεση κλπ) ,αν δυσκολεύεται να επιλύσει απλά μαθηματικά προβλήματα και αργότερα να αποστηθίσει τη προπαίδεια.

Στην συμπεριφορά: Συνήθως δυσκολεύεται να απομνημονεύσει πράγματα, να ακολουθήσει εντολές ακόμα και αν δόθηκαν εκείνη τη στιγμή ή να παρακολουθήσει οδηγίες. Παρουσιάζονται προβλήματα στον οπτικο-κινητικό συντονισμό (κράτημα μολυβιού) και προβλήματα στη χωροταξική αντίληψη (π.χ. διάκριση δεξί-αριστερό). Ακόμα, η αδυναμία διαχείρισης τόσο του οριοθετημένου χρόνου (ανάθεση μιας εργασίας) όσο και του ελεύθερου χρόνου είναι εμφανής. Τέλος, η παρορμητικότητα αποτελεί βασικό στοιχείο.

Μην ξεχνάτε όμως! Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι αντιμετωπίσιμο φαινόμενο και δεν σημαίνει μειωμένη νοημοσύνη. Μάλιστα, το παιδί με Μ.Δ είναι πιθανό να έχει εξαιρετικές ικανότητες σε κάποιες δραστηριότητες (τέχνη – μουσική κ.λπ.).

 

 

 

 

 

 

 

Μελέτη: Πως η μουσική μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με δυσλεξία

Αυτισμός: Πόσο βοηθούν τα παιδιά οι πρώιμες παρεμβάσεις

 

 

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο