Gadget - Τεχνολογία

Μια Ελληνίδα δημιούργησε το βραχιόλι το οποίο αλλάζει τη διάθεση σε όποιον το φοράει – Βίντεο

Από πρωτοποριακή φυσικός-κοσμολόγος μεταμορφώθηκε σε πρωτοπόρο μιας νέας γενιάς τεχνολογικών «γκάτζετ», που όχι μόνο θα φοριούνται, αλλά επίσης – όπως η μουσική- θα αλλάζουν την ψυχική διάθεση του χρήστη.

d23d2af2-e7de-4bc9-ba67-35d5a78bce5d-2060x1236

Ανέπτυξε έτσι το Doppel, μία συσκευή που δεν καταγράφει απλώς στατιστικές (π.χ. πόσα μέτρα περπάτησες), ούτε μόνο βιοδείκτες (π.χ. τους χτύπους της καρδιάς, την αρτηριακή πίεση ή την θερμοκρασία του σώματός σου), αλλά η οποία επιδρά στα ίδια τα συναισθήματά σου.

markopoulou

Η Φ.Μαρκοπούλου γεννήθηκε το 1971, σπούδασε Φυσική στην Ελλάδα και πήρε το διδακτορικό της από το Imperial College του Λονδίνου.

Υπήρξε μία από τις πιο διακεκριμένες νέες Ελληνίδες φυσικούς που έφυγαν από την Ελλάδα και διέπρεψαν στο εξωτερικό στην κοσμολογία και στην κβαντική φυσική.

Έφθασε να διδάσκει στο περίφημο Ινστιτούτο Θεωρητικής Φυσικής Perimeter του Καναδά και να συνεργάζεται με διάσημους φυσικούς όπως ο Λι Σμόλιν. Δίδαξε επίσης σε άλλα πανεπιστήμια και ινστιτούτα (ΜΙΤ ΗΠΑ, Γουότερλου Καναδά, Μαξ Πλανκ Βερολίνου κ.α.).

doppel

Και όμως, το 2012, τα παράτησε όλα αυτά για να εφεύρει από την αρχή τον εαυτό της. Έκανε (ξανά) μεταπτυχιακά στο Λονδίνο, σε ένα κοινό πρόγραμμα του Imperial College και του Βασιλικού Κολλεγίου Τεχνών, πάνω σε κάτι τελείως διαφορετικό: στο καινοτομικό τεχνολογικό ντιζάιν (Innovation Design Engineering).

Πρόσφατα η πρώην φυσικός, μαζί με τρεις ακόμη τολμηρούς καινοτόμους, έναν μηχανολόγο μηχανικό, έναν ειδικό στην επιστήμη των υλικών και έναν βιομηχανικό σχεδιαστή, ίδρυσε τη νεοφυή εταιρεία «ενσυναισθητικής φορέσιμης τεχνολογίας» (empathic wearable technology) Team Turqoise.

foteinei-2

Σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Φ.Μαρκοπούλου, η οποία είναι συνιδρύτρια και επιστημονική διευθύντρια στην Team Turqoise, μιλάει για το Doppel, που ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά. Είναι ένα βραχιόλι (περικάρπιο) που αλλάζει την ψυχική διάθεση όποιου το φοράει: αν είναι αγχωμένος και «σπινταρισμένος», τον χαλαρώνει, ενώ αντίθετα, αν είναι πεσμένος, τον «ανεβάζει».

Το Doppel είναι η μετεξέλιξη ενός «γκάτζετ», του “MyTempo”, που η ίδια και οι συνεργάτες της είχαν σχεδιάσει στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού της και το οποίο είχε βραβευθεί το 2014 σε διαγωνισμό δημιουργικού ντιζάιν της Deutsche Bank.

Το Doppel μοιάζει εξωτερικά με ρολόι χειρός, αλλά δεν λέει την ώρα, γι’ αυτό, άλλωστε, φοριέται στην μέσα πλευρά του καρπού και όχι στην έξω. Με βάση τις αρχές της ψυχο-φυσιολογίας (δηλαδή της αλληλεπίδρασης νου-σώματος), εκπέμπει παλμούς όπως της καρδιάς, που τους νιώθει κανείς ως δονήσεις στο δέρμα του και οι οποίες εισχωρούν στο σώμα του για να κάνουν τα «μαγικά» τους. Το σκεπτικό είναι ότι η καρδιά σιγά-σιγά θα προσαρμοσθεί μόνη της στον ρυθμό του Doppel, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας παλμούς, και αυτό μετά θα επηρεάσει όλο τον οργανισμό, διεγείροντας ή ηρεμώντας τον.

Ο ρυθμός των παλμών ρυθμίζεται κάθε φορά από τον χρήστη να είναι ανάλογος -πιο αργός ή πιο γρήγορος- με την ψυχική διάθεση που θέλει κανείς να προκαλέσει στον εαυτό του. Έτσι, αν κανείς θέλει να μείνει ξύπνιος το βράδυ, αντί για καφέ, μπορεί να φορέσει το Doppel και να το ρυθμίσει στο γρήγορο. Ενώ αν θέλει να ηρεμήσει για να κοιμηθεί ή προτού δώσει μια αγχωτική ομιλία ενώπιον κοινού, πάλι θα το φορέσει, αλλά θα το ρυθμίσει στους αργούς παλμούς.

Η δημιουργία του Doppel χρηματοδοτήθηκε το 2015 μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μικροχρηματοδοτήσεων Kickstarter (από όπου αντλήθηκαν 111.200 λίρες), καθώς και από άλλες πηγές, όπως η τράπεζα Deutsche Bank και ο κρατικός φορέας χρηματοδότησης καινοτομιών της Βρετανίας Innovate UK.

Αυτή τη στιγμή -αφού δοκιμάσθηκε και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου με ειδικά τεστ σε εκατοντάδες εθελοντές και επιβεβαιώθηκε ότι όντως φέρνει αποτελέσματα στους χρήστες- το Doppel βρίσκεται σε φάση μαζικής παραγωγής για να βγει στην αγορά έως το τέλος του 2016, σε τιμή 110 λιρών περίπου. Αν και δεν έχουν προκύψει ενδείξεις ότι μπορεί να επιφέρει δυσάρεστες παρενέργειες, μένει να φανεί κατά πόσο οι καταναλωτές θα πεισθούν ότι πράγματι «δουλεύει».

Ήδη η δημιουργική «παρέα» της Μαρκοπούλου αναπτύσσει ένα νέο προϊόν φορέσιμης (wearable) τεχνολογίας για παιδιά, σε συνεργασία με έναν κολοσό, τη Disney, το οποίο όμως παραμένει μυστικό προς το παρόν.

https://www.youtube.com/watch?v=qWLrX9N7QYY   πηγή

]]>

Μετάβαση στο περιεχόμενο