Μαθησιακές Δυσκολίες / Ειδική Αγωγή

Μπάσκετ ορθογραφίας: Μια τεχνική για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στην ορθογραφία

Η ανάπτυξη της ορθογραφημένης γραφής των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες ακολουθεί την ίδια αναπτυξιακή πορεία με αυτή των παιδιών χωρίς μαθησιακά προβλήματα, εκτός του ότι γίνεται σε διαφορετικούς χρόνους και έχει διαφορετικό ρυθμό. Με άλλα λόγια οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες χρησιμοποιούν στρατηγικές ανάλογες με αυτές μικρότερων απ’ αυτά παιδιών.

*Θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα και έγκυρα; Να λαμβάνεις μέρος σε μεγάλους διαγωνισμούς;;; Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook (Juniorsclub.gr) —–> ΕΔΩ

 

Αυτό δε θα πρέπει να σημαίνει ότι αρκεί να δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Χρειάζεται διαφορετική αντίληψη και προσέγγιση στη διδασκαλία, αφού πρώτα αποκλειστούν αίτια, όπως η κακή διδασκαλία, το περιβάλλον, η φωνολογική ενημερότητα, κ.τ.λ.

Μια αποτελεσματική και διασκεδαστική τεχνική για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή στην ορθογραφία είναι το “Μπάσκετ ορθογραφίας”.

Παίρνουμε δύο καλάθια σκουπιδιών και ορίζουμε έναν βασικό κανόνα ορθογραφίας για κάθε καλάθι, π.χ. τα ρήματα που τελειώνουν σε -αινω και οι εξαιρέσεις τους σε -ενω

basket-1

Έπειτα δίνουμε στο παιδί καρτέλες με λέξεις όπου λείπει ένα μέρος τους. Το μέρος αυτό αφορά τον κανόνα ορθογραφίας που θέλουμε να διδάξουμε. Δίνουμε μία καρτέλα τη φορά.

karteles

Ζητάμε από το παιδί να φτιάξει μπάλες τσαλακώνοντας τις καρτέλες και να τις ρίξει στο σωστό καλάθι.

wrinkled-crumpled-paper-1196284

Κάθε σωστή ρίψη είναι ένας πόντος. Κερδίζει αυτός που θα μαζέψει τους περισσότερους πόντους.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η συνεχής κι αδιάκοπη αντιγραφή λέξεων δε βοηθά στη δυσορθογραφία. Αντιθέτως, κουράζει και δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα στο παιδί για τη διδασκαλία της ορθογραφίας. Επομένως, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των δυσκολιών του παιδιού στην ορθογραφία είναι οι διασκεδαστικές δραστηριότητες και η πολυαισθητηριακή προσέγγιση.

 

Φώτης Παπαναστασίου

Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας

MSc Σχολική Ψυχολογία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή

Μετάβαση στο περιεχόμενο