της Τζουανοπούλου Αντωνίας Λογοθεραπεύτριας -Ειδική Παιδαγωγός MSc
Στο info@juniorsclub.gr ή στη σελίδα μας στο facebook —> Juniorsclub, μας στέλνετε τα ερωτήματα σας και εμείς σε συνεργασία με την επιστημονική συντακτική ομάδα μας, δημιουργούμε άρθρα που απαντούν σε όλα!!!
Πώς οργανώνω το σωστό διάβασμα;
- Συγκεκριμένη ώρα: Τα παιδιά χρειάζονται λίγη ξεκούραση όταν γυρίζουν από το σχολείο γιατί είναι κουρασμένα. Σημαντικό είναι μετά το μεσημεριανό να παίξουν ή να κοιμηθούν λίγο και το απόγευμα να ξεκινήσουν την μελέτη τους. Τις ημέρες που έχουν δραστηριότητες μπορούν κάνουν την μελέτη πριν από αυτές. Σημαντικό είναι τα παιδιά να είναι πιο αποδοτικά σε λιγότερο χρόνο.
- Συγκεκριμένος χώρος: Τα παιδιά έχουν την συνήθεια να διαβάζουν στην κουζίνα ή σε άλλα μέρη στο σπίτι. Ο ιδανικός χώρος είναι το δωμάτιο του παιδιού ή αν δεν έχει δικό του δωμάτιο τότε κάποιο σημείο του σπιτιού που θα υπάρχει το δικό του γραφείο.
*Θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα και έγκυρα; Να λαμβάνεις μέρος σε μεγάλους διαγωνισμούς;;; Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook (Juniorsclub.gr) —–> ΕΔΩ
Τι πρέπει όμως να υπάρχει στο δωμάτιο του παιδιού;
- Ένα γραφείο με μόνο τα απαραίτητα (π.χ. βιβλία, τετράδια, κασετίνα, νερό).
- Ένα φωτιστικό (αριστερά εάν πρόκειται για δεξιόχειρα, δεξιά εάν πρόκειται για αριστερόχειρα) για να έχει καλύτερη ορατότητα όταν γράφει ή διαβάζει.
- Ένα ρολόι στον τοίχο με μεγάλους αριθμούς ώστε το παιδί να οργανώνει το διάβασμά του.
- Και να υπάρχει αναρτημένο το εβδομαδιαίο σχολικό του πρόγραμμα.
Δε ξεχνώ:
- Στην Α και Β τάξη του δημοτικού το διάβασμα θα πρέπει να ολοκληρώνεται σε 45- 60 λεπτά το πολύ.
- Την ώρα του διαβάσματος παροτρύνουμε το παιδί να διαβάσει την εκφώνηση της άσκησης. Με αυτό τον τρόπο το παιδί ενισχύει την ακουστική αντίληψη, επεξεργασία και κατανόησή του. Αμέσως μετά εξηγούμε τι πρέπει να κάνει στην άσκηση και το αφήνουμε να την ολοκληρώσει μόνο του. Όταν τελειώσει το παιδί την εργασία του, τότε μπορούμε να την τσεκάρουμε μαζί του.
- Είναι σημαντικό το γραφείο να μην βρίσκεται κοντά σε παράθυρο, έτσι ώστε να μειώσουμε τα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα, τα οποία αποσπούν την προσοχή των παιδιών.
- Επιβραβεύω λεκτικά το παιδί κάθε φορά που καταφέρνει κάτι και το ενισχύω δίνοντας τού κίνητρα.
Λογοπαίγνιον Ακταίο-Ρίο