Τα παιδιά δεν απολαμβάνουν πάντα το σχολείο. Πολλές φορές αντιμετωπίζουν δυσκολίες και δυσάρεστα συναισθήματα.
Πότε όμως είναι η χειρότερη περίοδος για αυτά; Η ακριβής στιγμή στην εκπαιδευτική πορεία ενός παιδιού, κατά την οποία αρχίζει να απολαμβάνει λιγότερο το σχολείο υπάρχει και αποκαλύφθηκε από νέα έρευνα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την πρόσφατη μελέτη της Επιτροπής Έρευνας για την Εμπλοκή και τους Κύριους Δείκτες, η απόλαυση των μαθητών για το σχολείο μειώνεται δραματικά κατά τον πρώτο χρόνο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αυτό φαίνεται από μια έντονη πτώση στα επίπεδα απόλαυσης που εμφανίζεται συνήθως μεταξύ της ΣΤ’ Δημοτικού και της Α’ Γυμνασίου, όταν οι περισσότεροι μαθητές μεταβαίνουν δηλαδή από το δημοτικό στο γυμνάσιο, γεγονός που αποτελεί μία καθοριστική αλλαγή για τη ζωή τους.
Στην εν λόγω έρευνα, που διεξήχθη από την ομάδα ImpactEd, εξετάστηκαν δεδομένα από πάνω από 100.000 μαθητές σε όλη την Αγγλία κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025.
Τα παιδιά χάνουν την απόλαυση για το σχολείο, όταν αρχίζουν το γυμνάσιο
Τα συμπεράσματα αποκάλυψαν μια ανησυχητική τάση, σύμφωνα με την οποία οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου ανέφεραν σταθερά χαμηλότερα επίπεδα απόλαυσης, εμπιστοσύνης, αίσθησης ελέγχου και ακόμη και ασφάλειας, μεταξύ των φθινοπωρινών και ανοιξιάτικων τριμήνων.
Αυτή η πτώση δημιουργεί μια ανησυχητική εικόνα για την εμπειρία της μετάβασης για πολλά παιδιά, καταδεικνύοντας το άγχος και την ανασφάλεια που αισθάνονται, κατά την εκπαιδευτική τους πορεία. Τα χάσματα διευρύνονται, καθώς οι μαθητές προχωρούν και στις επόμενες τάξεις στο γυμνάσιο, κάτι που προκαλεί ανησυχίες για την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών σε ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον.
Η μελέτη υπογράμμισε, επίσης τις διαφορές, που σχετίζονται με το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Συγκεκριμένα, οι μαθητές που είχαν δικαίωμα δωρεάν σχολικών γευμάτων ανέφεραν χαμηλότερα επίπεδα απόλαυσης, εμπιστοσύνης και αίσθησης του ανήκειν σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.
Πώς έγινε η έρευνα
Για να μετρήσει την εμπλοκή των μαθητών, η έρευνα χρησιμοποίησε κλίμακα από 0 έως 10, θέτοντας ερωτήσεις που αποσκοπούσαν στην καταγραφή της συναισθηματικής, γνωστικής και συμπεριφορικής εμπλοκής.
Κατά μέσο όρο, οι μαθητές που ερωτήθηκαν απάντησαν στην πρόταση «αισθάνομαι χαρούμενος που πηγαίνω σχολείο το πρωί» με βαθμολογία περίπου 4,6 στα 10. Ο μέσος όρος απόλαυσης στο σχολείο από περίπου 6, πέφτει στους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού σε 3,8 για την Α’ Γυμνασίου και σε 3,2 για τη Β’ Γυμνασίου.
Η εν λόγω έκθεση αναφέρει ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι η Α’ Γυμνασίου είναι «ένα κρίσιμο σημείο όπου η απόλαυση των μαθητών από το σχολείο παρουσιάζει σημαντική μείωση».
Τα κορίτσια ανέφεραν ότι αισθάνονται ελαφρώς πιο ασφαλή από τα αγόρια στο σχολείο κατά τη διάρκεια του δημοτικού, αλλά μεταξύ της Α’ και της Γ’ Γυμνασίου, τα κορίτσια αισθάνονται ολοένα και λιγότερο ασφαλή στο σχολείο σε σύγκριση με τα συνομίληκά τους αγόρια, σύμφωνα με την έρευνα.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η αίσθηση ασφάλειας στο σχολείο μειώνεται από 7,21 στην Α’ Γυμνασίου σε 5,89 στη Γ’ Γυμνασίου για τα κορίτσια, και από 7,40 σε 6,55 για τα αγόρια.
*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ