Στην αρχή, σχεδόν όλα τα παιδιά μαθαίνουν να μετρούν χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους. Αλλά ενώ μεγαλώνουν, και τα μαθηματικά προβλήματα που καλούνται να λύσουν γίνονται όλο και πιο περίπλοκα, συχνά οι γονείς τα αποθαρρύνουμε από το να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους, καθώς πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη χειρονομία δεν βοηθάει στην ανάπτυξη του τρόπου σκέψης τους.
*μη ξεχάσεις να κάνεις ένα Like στη σελίδα μας στο facebook juniorsclub.gr —>ΕΔΩ
Στην πραγματικότητα όμως, πρέπει να τα παρακινούμε να κάνουν μαθηματικές πράξεις με τα δάχτυλα, ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Κι αυτό γιατί η χρήση των χεριών συμβάλλει στην ανάπτυξη των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου, όπως τονίζουν οι επιστήμονες.
Συγκεκριμένα, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Στάνφορντ Jo Boaler γράφει στο περιοδικό The Atlantic ότι «όταν εμποδίζουμε τους μαθητές να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους για να μετρήσουν ενδεχομένως, σύμφωνα με τις νέες έρευνες, να αναχαιτίζουμε την ανάπτυξη της μαθηματικής τους σκέψης. Τα δάχτυλα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο χρήσιμα οπτικά βοηθήματά μας και οι αντιληπτικές ικανότητες που συνδέονται με τη συστηματική χρήση τους μπορεί να είναι ο λόγος που οι πιανίστες άλλοι μουσικοί συχνά επιδεικνύουν καλύτερη κατανόηση των μαθηματικών από ανθρώπους που δεν ξέρουν να παίζουν ένα μουσικό όργανο».
«Δεν μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι οι μαθητές θεωρούν τα μαθηματικά απρόσιτα και βαρετά, από τη στιγμή που στη σχολική αίθουσα αναγκάζονται να βυθιστούν σε έναν κόσμο αφαιρέσεων και αριθμών. Αναγκάζονται να απομνημονεύσουν κανόνες και να μελετήσουν σελίδες γεμάτες αριθμούς, με ελάχιστες οπτικές ή δημιουργικές αναπαραστάσεις των μαθηματικών, συχνά εξαιτίας της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί και των λανθασμένων κανόνων της διδακτέας ύλης», προσθέτει η ίδια ακαδημαϊκός.
Η ίδια υποστηρίζει ότι η οπτικοποίηση των μαθηματικών δεν πρέπει να πρέπει να αποτελεί απλώς μια εισαγωγή σε πιο αφηρημένες ιδέες, αλλά ένα αναπόσπαστο εργαλείο για την κατανόηση και την ανάπτυξη αυτών των ιδεών, καθώς και για την ενίσχυση σημαντικών νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου, σε όλες τις ηλικίες και τις τάξεις.
Νέα μελέτη υποστηρίζει πως η δυσλεξία είναι απαραίτητη για την ανθρώπινη προσαρμοστική επιτυχία