Μεγάλα ποσοστά ατμοσφαιρικής ρύπανσης καταγράφονται γύρω από τα κόκκινα φανάρια κυκλοφορίας που σταματούν τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να εκτίθενται σε επιβλαβή σωματίδια.
Ένας μέσος οδηγός περνάει μόνο το 2% του χρόνου του σταματημένος σε φανάρια. Και όμως, αυτός ο σύντομος χρόνος συμβάλλει κατά περίπου 25% στην έκθεση του οδηγού σε επιβλαβή σωματίδια του αέρα, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα που υπογράφουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ, με επικεφαλής τον δρα Πρασάντ Κουμάρ.
Έτσι και αλλιώς, τα αυτοκίνητα από μόνα τους είναι αιτία για την εκπομπή μικροσωματιδίων-ρυπαντών που ευθύνονται για αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα.
Τα επίπεδα της ρύπανσης όμως εκτοξεύονται στις διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες, όπου τα αυτοκίνητα σταματούν και ξεκινούν.
Κατά τις έρευνες, παρατηρήθηκε πως η συγκέντρωση των αερολυμάτων έως 29 φορές υψηλότερη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες φάσεις μιας μέση διαδρομής ακόμα και για τον λόγο ότι πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται συγκεντρωμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο.
«Η ρύπανση της ατμόσφαιρας τοποθετήθηκε πρόσφατα στην πρώτη δεκάδα των κυριότερων παραγόντων κινδύνου για τους ανθρώπους παγκοσμίως, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να συνδέει τη ρύπανση του αέρα με επτά εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο», δήλωσε ο Πρασάντ Κουμάρ, ενώ πρόσθεσε πως όσα περισσότερα αυτοκίνητα συγκεντρώνονται η κατάσταση χειροτερεύει.
Οι προτάσεις:
Οι ερευνητές προτείνουν στους οδηγούς να κλέινουν τα τζάμια όταν κυκλοφορούν μέσα στην πόλη, ειδικά όταν περνούν από διασταυρώσεις με τους φωτεινούς σηματοδότες και να διατηρούν όσο γίνεται μεγαλύτερη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και τις εξατμίσεις τους.
Επιπρόσθετα, οι επιστήμονες συστήνουν στις αρμόδιες Αρχές να κάνουν τον καλύτερο δυνατό συγχρονισμό των σηματοδοτών, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής των οδηγών στα φανάρια και η έκθεσή τους στη ρύπανση.