Τα έργα του Αρκά «Εχθροί εξ αίματος» (α’ μέρος) και «Βιολογικός μετανάστης» (β’ μέρος), θα φιλοξενηθούν στη σκηνή του θεάτρου «Παππάς» του Κολλεγίου Ανατόλια. Στις 17, 18, 19, 24, 25 και 26 Ιανουαρίου σε μία ενιαία παράσταση με τον τίτλο «Επείγοντα περιστατικά».
Δεκαπέντε μαθητές και μαθήτριες ερμηνεύουν δύο κείμενα θεατρικής χαρμολύπης του δαιμόνιου και ιδιοφυούς σατιρικού δημιουργού, υπό τη διακριτική καθοδήγηση καθηγητών του σχολείου και αποφοίτων-παλαιών μελών της θεατρικής ομάδας, που συμπληρώνει τριάντα πέντε χρόνια δράσης.
Ο Αρκάς αποστασιοποιείται και μας απομακρύνει κι εμάς από μία εφιαλτική δυστοπία με την αλληγορική παραβολή του, για να μας κάνει να γελάσουμε, και την ίδια στιγμή με μαεστρία ζουμάρει πάνω στην ανθρώπινη τραγωδία των Οργάνων του και μας γεμίζει μελαγχολία. Τα έσοδα της παράστασης της 24ης Ιανουαρίου θα διατεθούν στο ΚΕ.ΠΕ.Π «Άγιος Δημήτριος» για τη στήριξη του κοινωνικού του έργου.
Σκηνοθεσία – οργάνωση παραγωγής: Θανάσης Φωτιάδης
Το ελληνικό και ελληνόφωνο θέατρο στο Κολλέγιο Ανατόλια
Η ιστορία του ελληνικού και ελληνόφωνου θεάτρου στο Κολλέγιο Ανατόλια είναι μακρά, και κάποιες αμυδρές όσο και αβέβαιες φανερώσεις του ανιχνεύονται στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του σχολείου, στα τέλη του 19ου αιώνα, στη Μερζιφούντα του Πόντου. Βεβαιωμένες θεατρικές παραστάσεις έργων του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου στην ελληνική γλώσσα, υπό την καθοδήγηση σημαντικών Δασκάλων του σχολείου, γνωρίζουμε από τη δεκαετία του ’50, όταν το «Ανατόλια» βρισκόταν πλέον σε ασφαλές ελληνικό έδαφος.
Το 1985, με πρωτοβουλία των φιλολόγων καθηγητών Παναγιώτη Αντωνίου και Βενετίας Ευσταθίου, ιδρύεται ο Όμιλος Ελληνικού Θεάτρου. Η ομάδα συνεχίζει την αδιάλειπτη παρουσία της στα πολιτιστικά δρώμενα του σχολείου υπό την καθοδήγηση του φιλολόγου καθηγητή Θανάση Φωτιάδη.
Τη δράση του Ομίλου, ο οποίος εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος εξωσχολικών δραστηριοτήτων του Κολλεγίου Ανατόλια, υποστηρίζουν με την αδιάκοπη όσο και πολύτιμη συμμετοχή τους απόφοιτοι-παλαιά μέλη της θεατρικής ομάδας.
Σκοπός του Ομίλου είναι η διάδοση της θεατρικής παιδείας στο σχολείο, η επαφή των μαθητών με το θεατρικό είδος, αρχαίο και σύγχρονο, και η ανάπτυξη της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της ευθύνης των μελών του, παράλληλα με την επαφή τους με το θέατρο.