1.Μη ζητάτε από έναν δυσλεκτικό μαθητή να διαβάζει «φωναχτά», τα αναγνωστικά του λάθη τον κάνουν να ντρέπεται!
2.Απαντούν καλύτερα προφορικά παρά γραπτά! Οι δυσλεκτικοί μαθητές μπορούν να αποδείξουν ότι κατανόησαν μια δραστηριότητα απαντώντας προφορικά, καθώς στο γραπτό λόγο μπορεί να κάνουν λάθη και να μας δείχνουν ότι δεν έχουν καταλάβει πλήρως τι τους ζητάμε.
3.Το μπράβο κινητοποιεί ενώ η κριτική αποδυναμώνει! Το παιδί χρειάζεται αυτοπεποίθηση για να «αντέξει» τη ματαίωση που εισπράττει από τον ίδιο του τον εαυτό όταν βλέπει ότι δεν τα καταφέρνει. Επομένως η κριτική από μέρους μας κάνει χειρότερα τα πράγματα. Το μπράβο, ακόμα και όταν δεν τα έχει πάει όσο καλά θα θέλαμε ή περιμέναμε, κινητοποιεί το παιδί να συνεχίσει και να μην τα παρατήσει!
4.Μην περιμένετε να αντιγράψει με επιτυχία από τον πίνακα ή από το βιβλίο. Πολύ συχνά, κατά την αντιγραφή μπορεί να παραλείπει γράμματα ή και σειρές ολόκληρες. Επομένως θα βοηθούσε έναν δυσλεκτικό μαθητή εάν του δίναμε μια φωτοτυπία, του ζητούσαμε να υπογραμμίσει με έντονο χρώμα τα σημαντικά σημεία και να κάνει ένα σχέδιο ώστε να μπορέσει να συγκρατήσει τις πληροφορίες.
5.Αν δεν είστε σίγουροι ότι έχει κατανοήσει μια δραστηριότητα, συζητήστε την! Μπορείτε επίσης να μετατρέψετε σε εικόνα ή να τη συνδέσετε με μια προηγούμενη δραστηριότητα που ξέρετε ότι τα είχε καταφέρει.
Πηγή: Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος