Juniors Trends

Το 61ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών πρωτοπορεί δημιουργώντας ένα “διαδικτυακό σχολείο”!

61ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών: Μ Α Θ Α Ι Ν Ο Υ Μ Ε  παρέα

Με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και επιθυμώντας να εντάξει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε μια συμμετοχική, συνεργατική διαδικασία προς ένα συντονισμένο σκοπό, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση έχει καθιερώσει από το 2013 το χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Μαθαίνουμε… Παρέα”, με αποδέκτες τους παιδαγωγούς των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της χώρας. Οι εκπαιδευτικοί, με την υποστήριξη του Ιδρύματος, υλοποιούν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στις σχολικές τους μονάδες. Οι προσκλήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα ανακοινώνονται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά. 

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, επιθυμώντας να υποστηρίξει τη δημιουργικότητα που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προσκάλεσε τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλουν προτάσεις πρωτότυπων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι οποίες θα υλοποιηθούν κατά το σχολικό έτος 2015-16 από δυσπρόσιτα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία (εκτός νησιωτικών και βόρειων παραμεθόριων περιοχών της Ελλάδας), καθώς και από όλα τα νηπιαγωγεία και όλα τα δημοτικά σχολεία που ανήκουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας. Η Τρίτη χρονιά του προγράμματος αφορούσε και πάλι σχολεία με χαρακτηριστικά απομόνωσης και περιορισμένων ευκαιριών εμπλουτισμού της διδασκαλίας με νέα ερεθίσματα. Στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη εκείνων των πρωτοβουλιών μέσω των οποίων εξελίσσονται πολύμορφα οι γνώσεις, οι εμπειρίες και οι δεξιότητες των μαθητών τόσο στο σχολικό όσο και στο κοινωνικό τους περιβάλλον, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δοκιμάσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές ιδέες και πρακτικές.

Το Σχολείο μας επιλέχθηκε και είναι στα 17 από τα 150 σχολεία που υπέβαλαν αίτηση με θέμα:

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
H σχεδιαζόμενη δραστηριότητα “Κλασική eκπαίδευση… eναλλακτική προσέγγιση” συνίσταται στην παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων σε συγκεκριμένους μαθησιακούς τομείς. Τα μαθήματα σε μορφή βίντεο παράγονται στο σχολείο και σε εξωτερικούς χώρους, με συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών.. Τα παραγόμενα βίντεο καταχωρούνται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα “TED-Ed Lessons”, όπου μετασχηματίζονται σε διαδικτυακά μαθήματα, τα οποία είναι διαθέσιμα στους μαθητές μας.

Τα διαδικτυακά μαθήματα περιλαμβάνουν τη βιντεοσκοπημένη διδασκαλία και, στη συνέχεια, εργασίες μορφής πολλαπλών ερωτήσεων ή ανοιχτού τύπου ερωτήσεων.

Με τη διαδικασία αυτή επιδιώκουμε την ενασχόληση των μαθητών με την εκπαιδευτική πλευρά των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών δια μέσου διαθεματικών εργασίων στο πλαίσιο της ΑεξΑΕ εκπαίδευσης.   Μέσα από αυτή  τη δόμηση προσδοκούμε να αντιμετωπίσουμε την έλλειψη στοχοθεσίας, την αδυναμία αυτορρύθμισης και την  ανοργανωτικότητα που χαρακτηρίζει τους ανηλίκους και να καταλήξουμε στη γνώση. Στοχεύουμε στην ένταξη της πληροφορικής στην καθημερινή πρακτική παρ’όλες τις δυσκολίες, εναρμονιζόμενοι με τους στόχους και το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος.

Εμπλουτίζουμε τη διδασκαλία μας με νέα ερεθίσματα, την κάνουμε καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και  πιο ελκυστική. Μας δίνεται το έναυσμα, ως εκπαιδευτικοί, να αξιοποιήσουμε στην πράξη θεωρητικές γνώσεις και να εξελίξουμε δεξιότητες που αποκτήθηκαν διαμέσου της Δια Βίου Εκπαίδευσης και, ταυτόχρονα, να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να μάθουν. Δηλαδή   “ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ” 

Εντάσσουμε την πληροφορική στην καθημερινή πρακτική, παρόλο που  το αναλυτικό πρόγραμμα είναι πολύ συγκεντρωτικό και αυστηρά προδιαγεγραμμένο, εναρμονιζόμενοι με ευκολία με τους στόχους και το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος.

Εμπλουτίζουμε τη διδασκαλία μας με νέα ερεθίσματα και κάνουμε  την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία πιο ελκυστική. Μας δίνεται το έναυσμα, ως εκπαιδευτικοί, να αξιοποιήσουμε στην πράξη θεωρητικές γνώσεις και να εξελίξουμε δεξιότητες, που αποκτήθηκαν διαμέσου της Δια Βίου Εκπαίδευσης και, ταυτόχρονα, να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να μάθουν. Δηλαδή   “ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ”.  

Οι διδασκαλίες που θα αναπτυχθούν και θα βιντεοσκοπηθούν  και αργότερα θα αναρτηθούν μέσω της πλατφόρμας  “TED-Ed Lessons” θα έχουν ως θέματα:

Α. Τυπική διδασκαλία
⦁ Διδασκαλία γλωσσικού μαθήματος (Γραμματικά φαινόμενα, Συντακτικά φαινόμενα, Ανάλυση – Κατανόηση κειμένου, Παραμύθι κλπ..)
⦁Διδασκαλία Μαθηματικών. (Μαθηματικές Πράξεις, Επίλυση προβλημάτων, Γεωμετρία, Στατιστική κλπ)
⦁ Διδασκαλία Φυσικής.
⦁ Διδασκαλία Ιστορίας.
⦁ Διδασκαλία Γεωγραφίας
Β. Διαθεματικά θέματα
⦁ Τοπική Ιστορία.
⦁ Αξιοθέατα της πόλης μου.
⦁ Η γειτονιά μου.
⦁ Πατρινό Καρναβάλι.
⦁ Αριθμός και ηλικίες μαθητών που εμπλέκονται

Στο πρόγραμμα θα εμπλέκονται οι μαθητές του Β2 τμήματος, ηλικίας 7 ετών και οι μαθητές του Στ2 τμήματος, ηλικίας 11 ετών

⦁ Ποσδοκώμενα πρακτικά αποτελέσματα

Ευελπιστούμε ότι, διαμέσου του προγράμματος, θα κατορθώσουμε να  αναδείξουμε την άγνωστη πλευρά του Σχολείου, να εκμεταλλευτούμε  τις γνώσεις, τις  εμπειρίες και δεξιότητες των μαθητών μας,  που είναι ανεκμετάλλευτες, να ενεργοποιήσουμε,  σε συνθήκες δημιουργίας και ενεργής συμμετοχής, τους μαθητές μας και  να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της γνώσης μέσα από ένα διαφορετικό περιβάλλον, καθιστώντας  το σχολείο ευχάριστο, φιλικό, σύγχρονο και πιο κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη των μαθημάτων, η διδασκαλίες, η επεξεργασία του βίντεο και η ηλεκτρονική επεξεργασία αυτών γίνονται από το Διευθυντή του Σχολείου Φίλια Ανδρέα, και τις δασκάλες Φάκου Αγγελική και Παπασυμεών Μαρία.

Περισσότερες πληροφορίες στο site του Σχολείου μας: http://61dim-patras.ach.sch.gr/?q=node/8

]]>

Μετάβαση στο περιεχόμενο