της Τζουανοπούλου Αντωνίας, Λογοθεραπεύτριας -Ειδική Παιδαγωγός MSc
διαβάστε επίσης: Πώς οργανώνω το σωστό δίαβασμα για το παιδί μου;
Σύμφωνα με τη θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner υπάρχουν 3 στυλ διαβάσματος και 3 ειδών μαθητές:
- Οι ακουστικοί τύποι, οι οποίοι έχουν την τάση να μαθαίνουν όταν το διαβάζουν δυνατά, όταν χρησιμοποιούν μουσικούς ρυθμούς για να απομνημονεύσουν και προτιμούν να μαγνητοφωνούν, παρά να κρατούν και να διαβάζουν σημειώσεις.
- Οι οπτικοί τύποι, οι οποίοι προτιμούν τα οπτικά μέσα και χρησιμοποιούν χάρτες και διαγράμματα. Τους αρέσει να υπογραμμίζουν με διαφορετικά χρώματα, να κάθονται στις πρώτες θέσεις για να έχουν οπτική επαφή και να μελετούν απομακρυσμένοι από λεκτικές ενοχλήσεις. Μαθαίνουν μέσω της εικονογράφησης, των σημειώσεων στη τάξη και γενικά προτιμούν να οπτικοποιούν τις πληροφορίες με στόχο να τις απομνημονεύσουν. Έτσι μπορούν να σημειώνουν οτιδήποτε τους ενδιαφέρει, όπως τα καθήκοντά τους, το πρόγραμμά τους, ονόματα και λέξεις που είναι για να τις θυμούνται.
- Οι κιναισθητικοί τύποι, οι οποίοι προτιμούν να βρίσκονται σε κίνηση. Για αυτούς τους μαθητές είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρίσκονται καθηλωμένοι στα θρανία, τους αρέσει να διαβάζουν όρθιοι, να κινούνται και να κάνουν συχνά διαλείμματα. ‘Ετσι είναι οι πιο δύσκολοι μαθητές και χρειάζονται ιδιαίτερο τρόπο μελέτης.
Συμπερασματικά, ο Gardner αναφέρει ότι ο προσωπικός τρόπος μάθησης του κάθε μαθητή αποτελεί συνδυασμό των παραπάνω τύπων. Έτσι, το μαθησιακό στυλ ενός τυπικού μαθητή είναι 34% ακουστικό, 36% κιναισθητικό και 30% οπτικό.
Λογοπαίγνιον Ακταίο-Ρίο
*Θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα και έγκυρα; Να λαμβάνεις μέρος σε μεγάλους διαγωνισμούς;;; Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook (Juniorsclub.gr) —–> ΕΔΩ